BSB #4 - Interview Sanne Geurts

Bewust bezig zijn met het bereiken en beïnvloeden van stakeholders. Dat is waar Sanne Geurts, Manager Marketing & Communications bij Sif, voor gaat. Tijdens de Brandschool Breakfast gaat ze in op de vraag waarom Persona’s en UX design zo’n groot verschil kunnen maken voor gerichte marketing en communicatie. 

BSB #4 - Interview met UX Designer Oscar Smeulders

Oscar Smeulders maakt ontwerpen die werken. Hij heeft voor de grote der aarden gewerkt, maar maakt ook samen met DimCoppen ontwerpen met resultaat voor onze klanten.

Tijdens de Brandschool Breakfast laat hij zien hoe UX voor jouw bedrijf werkt!

Marketing automation en GDPR

De beste online ervaring voor uw (potentiële) klant. Die realiseert u met marketing automation software. Maar hoe zit het precies met Marketing Automation en de GDPR-wetgeving? Mag u alle functionaliteit van het marketing automation pakket gebruiken? Waar moet u op letten? Hoe kan uw bureau ondersteunen? Na het lezen van deze blog bent u helemaal op de hoogte.

BsB #3 - Interview Gerda van Galen

Meten is weten. Met een goede marketingstrategie weet je wat je wilt meten en hoe je dat gaat doen. Zodat marketing concrete doelstellingen heeft, waarmee succes bereikt wordt. Dat is waar Gerda van Galen, contentmarketeer bij DimCoppen, energie van krijgt.

BSB #3 - Interview Roel Sloesen

Meetbaar resultaat met marketing. Dat is waar Roel Sloesen, marketing & communications manager bij Mifa, voor gaat. Tijdens de Brandschool Breakfast ‘weet wat je meet’ gaat hij in op de vraag hoe hij online succes boekt.

Slogans met een boodschap

U ziet en hoort ze elke dag weer. Slogans zonder betekenis. Een lege huls zonder onderscheidend vermogen. DimCoppen geeft slogans en pay-offs een diepere betekenis. Ze zijn de kernachtige belofte van uw merk.

Belevingsruimtes met 360˚ Branding

Experience, beleving… het lijken magische woorden in marketing en communicatie anno 2017. Elk merk wil in zijn communicatie optimaal aansluiten bij de doelgroep.

Hoe bewaak je de huisstijlregels?

Via 360° branding positioneert DimCoppen uw merk onderscheidend van uw concurrenten in de markt. Uw merk wordt als een krachtig statement neergezet en alle uitingsvormen van uw organisatie zijn consistent vormgegeven.

Microsoft's nieuwe design systeem; Fluent

Microsoft is een beetje late to the party maar ook déze tech gigant heeft dan toch de stap gemaakt naar het hype-woord: Design System.

Innoveer tot je erbij neervalt

360º Branding uit het oogpunt van een van de vier expertises van DimCoppen Design. Of het nu een corporate, online, ruimtelijk, instore of een packaging design betreft, design is een wezenlijk onderdeel in methodiek van DimCoppen rondom 360º branding.

Waar je ook kijkt, het klopt.

Consistentie in communicatie en in merkbeleving, dat is mijn grote passie. Als ik daar goede voorbeelden van tegenkom word ik blij. Nóg blijer word ik als we zelf een goed voorbeeld van 360º Branding hebben neergezet. Dat deel ik graag met u.

Papier is dood? Lang leve papier!

Nee dit wordt geen weemoedig schrijven over vergane glorie. Want passé is papier als communicatiemiddel natuurlijk zeker niet.

Marketing automation: klantbeleving van prima naar super

Mijn autodealer doet het prima. Jarenlang reed ik in ex-leaseauto’s, tweedehandsjes met ervaring en ‘auto’s van een omaatje’. Tot ik drie jaar geleden mijn allereerste nieuwe auto kocht.

Een perfecte marketing (marinade) mix

Op weg naar m’n werk enkele weken geleden, hoorde ik op BNR nieuwsradio een interview met een afstudeer HBO-studente Food Innovation.

Brand damage control: check!

De inkoppertjes in dit stukje zijn bijna niet te vermijden... Gisteravond werd ik getrakteerd op de nieuwste commercial van Samsung: Quality Assurance.

Draagvlak creëren is mensenwerk

Nieuwe plannen, nieuwe ambities. Hoe gaat u ambities realiseren? Dat is voor iedereen verschillend. Er is echter één component die voor elke onderneming geldt: ambities worden gerealiseerd als er intern voldoende draagvlak is. We maken dat elke keer mee in onze herpositioneringsprojecten. Daarom besteden we hier veel aandacht aan en hebben het verankerd binnen onze BrandMaster methodiek.

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

Anno 2017 zullen we vrolijk door gaan met posten, liken en sharen van content via sociale media kanalen. Er wordt inmiddels zoveel content via digitale kanalen doorgestuurd dat we nog amper het een van het ander kunnen onderscheiden, laat staan onthouden.

Letterwaarde

Ook eens ooit aan meegedaan? Het Groot Dictee der Nederlandse taal. Meestal besluit ik wel mee te doen wanneer ik zappenderwijs struikel over Philip Freriks die nadrukkelijk vreemde volzinnen formuleert en herhaalt.

Hallo Arriva

Vandaag gaat de nieuwe dienstregeling in voor het openbaar vervoer in Limburg. Veolia is uitgezwaaid en de Arriva treinen en bussen zijn gearriveerd op de stations. Reizigers moeten even schakelen. Andere reistijden, andere perrons en kortere overstaptijden. Maar ook Arriva zal even moeten schakelen. Op het moment dat we dit schrijven en publiceren zijn de eerste twitterberichten al online te lezen: ‘het is een chaos in Maastricht’.

Niks

Niks = niets
Uit niets kan niets ontstaan
Niets = nul

Een dag uit het leven van een projectmanager ...

Ik wil jullie een beetje inzicht geven hoe een willekeurige dag van mij eruit ziet.

Systematic

In mijn eerdere blog sprak ik al over mijn voorliefde voor Amerikaanse sporten. IJshockey, basketball, maar vooral baseball en football zitten vol patronen, systemen.

Marketing Symposium 2016 een succes

Donderdag 6 oktober was het zover: Marketing Symposium 2016.

Offline marketing; nog lang niet offside!

Dat online marketing een steeds belangrijkere plaats inneemt moge duidelijk zijn, maar daarmee staat offline marketing nog lang niet buitenspel!

De toekomst: hout, glas en... schimmels

Ik hou van hout. Wantja, wie houdt er nu niet van? Het ademt, het is natuurlijk, het ruikt heerlijk en zo ongeveer alles in huis is in een houten variant te verkrijgen. Ik heb liever hout dan glas en metaal, en al helemaal liever dan plastic.

Kijkje in de keuken

Tijdens onze vakantie in Zuid-Frankrijk heb ik kunnen genieten van prachtig weer, pittoreske stadjes en lekker eten. Mijn gezin en ik konden proeven van de bekende Franse keuken en zijn verrast met een aantal gerechten van de categorie très bien tot niveau Hollands bistrootje.

Let’s blog!

Waarom zijn er zoveel mensen die bloggen? “To share, to connect, to create, to inspire.”

Total Branding; een verhaal met kop en staart

Sommige mensen kunnen het. In enkele minuten de essentie van hun bedrijf vertellen. Als het moet zelfs in 20 seconden. Ligt dat aan de verbale kwaliteiten van die mensen of ligt het aan het verhaal? Volgens mij begint het met een glasheldere merkpositionering. Daaruit volgt vanzelf een samenhangend verhaal.

Scent and sensibility?

KFC lanceerde recentelijk in Amerika een zonnebrandcreme met de geur van gefrituurde kip. De zonnebrandcreme was een onderdeel van een succesvolle advertentiecampagne waarin de ‘Extra Crispy Chicken’ werd gepromoot.

Hamburger design

‘Symmetrie is geen design’, riep een oud collega weleens uit als ie achter andermans beeldscherm doorliep waarop zich vormen lieten zien van spiegelende aard. Stukken tekst die vanuit een midden naar links en rechts gelijkelijk verdeeld zijn. Of beeldmateriaal dusdanig geplaatst dat er een evenwicht ontstaat dat aan beide zijden min of meer gelijk is.

Vroeger was alles beter

Je hoort het vaak van ouderen. Sinds ik onderdeel ben van vroeger, al weet ik niet wanneer dat begint, rijst bij mij steeds meer de vraag; was vroeger alles wel beter?

Van irritant naar interessant…

Facebook advertenties, doorgaans hoor ik dat de meeste mensen ze reuze irritant vinden! Heb je op een site gekeken om een tafel uit te zoeken... word je de komende weken gespamd met diverse tafels. En dat terwijl je je nieuwe tafel al lang in je woonkamer hebt staan.

Hidden Sound System (HSS). Binnenkort leverbaar?

In het najaar van 1998 zond de VPRO voor het eerst de Multilul-serie van Jiskefet uit. Multilul creative advertising media & communication consultants agency. Een satire op de reclamewereld die bijna 20 jaar later ten kantore van DimCoppen nog flink op de lachspieren werkt.

De kern van de zaak

In ons vak zijn we dagelijks bezig met het sterker maken van merken. Om tot een goede positionering, communicatiedashboard of huisstijl te komen, gaan we terug naar de kern kern, de ‘ziel’ van het bedrijf: Hoe is het bedrijf ontstaan, wat drijft de mensen in het bedrijf, wat zijn de kernkwaliteiten en wat maakt het bedrijf zo bijzonder? Je zou denken dat bedrijven daar meteen antwoord op kunnen geven, maar dat blijkt best lastig te zijn.

Pokémon GO: jeugdsentiment of de kracht van gamification?

Eigenlijk kan je er op dit moment niet omheen. Letterlijk, want de gebruikers lopen/fietsen/rennen ongegeneerd over straat. Het spel dat zich afspeelt tussen de echte en de virtuele wereld, Pokémon GO. De rage die tijdens mijn basisschooljaren centraal stond voor alle kinderen op het schoolplein, is in 2016 nieuw leven ingeblazen.

Het verhaal van Joop en Zlatan

Sinds jaar en dag tuf ik elke dag op en neer naar mijn werkplek. En alhoewel ik graag vroeg uit de veren ben is het vooral in de ochtend prettig om half doezelend de dag te beginnen. Een half oor luisterend naar de radio, een half oor luisterend naar mijn innerlijke stem, die to-do lijstjes opsomt variërend van boodschappen, weekendplanning en ouderavonden op school. En niet te vergeten het nog te maaien gras (blijft het droog vandaag?), de bouwmarkt die nog bezocht moet worden en de ... kortom, de spannende dingen in het leven.

Humor is universeel

Uit onderzoek is gebleken dat humor in reclame werkt. Zelfs wie niet beïnvloed wil worden of wie al snel vergeet om welk merk het ook alweer ging in een reclame/commercial, houdt onbewust tóch een goed gevoel over aan producten die met humor worden geïntroduceerd, en kiest hier eerder voor.

Overheidscommunicatie brand faalde, communicatie Chemelot geslaagd

Geleen, 23.06.16 - Dagblad De Limburger kopt in met "Communicatie brand faalde”

Parse

Parsing of "syntactische analyse" is het proces van analyseren van een tekst, in natuurlijke- of computertaal, onder een aantal specifieke regels

Huddle up!

Zoals je misschien weet (of niet), ben ik een sucker voor Amerikaanse sporten. Voetbal: ik kan er niet meer naar kijken. Tikkie breed, tikkie terug...en op het eind een welverdiende 0-0. Nee, geef mij maar de dramatiek van een buzzer beaterwalk-off homerun of een Hail Mary (een goeie sack is overigens ook nooit weg).

De route naar creativiteit

Hoe zou het zijn om creatieve hersenspinsels met een knopje aan en uit te kunnen zetten? En dan vooral aan op die momenten dat je moet presteren.

Goed fout?

Ik blijf me verbazen over het effect dat Cillit Bang op mij heeft. Laat we even het geheugen opfrissen. Je hebt het vast wel eens in schreeuwend oranje en paars voorbij zien komen op TV, begeleid door een stem op steroïden die de boxen zowat van je muur schreeuwt "BANG EN HET VUIL IS WEG!". Nou, m'n trommelvliezen nu ook. En mijn ogen knipperen nog na van de kleuren...

Chatbots in marketing

Worden ‘we’ (marketing / communicatie / design specialisten binnenkort vervangen door robots? 
Klinkt behoorlijk als toekomstmuziek…. maar met toch komt het heel snel. 
De zogenaamde chatbot maakt met rasse schreden zijn opwachting in marketingland. 

Kijken, voelen, beleven!

Onze trouwkaart heeft mij geïnspireerd dit item te schrijven. Voornamelijk het drukwerk ervan. Drukwerk dat in zijn algemene vorm door alle digitale ontwikkelingen al jaren letterlijk 'onder druk staat'. Toch lijkt het de laatste tijd weer terrein te winnen in de communicatiewereld.