Waar je ook kijkt, het klopt.

Consistentie in communicatie en in merkbeleving, dat is mijn grote passie. Als ik daar goede voorbeelden van tegenkom word ik blij. Nóg blijer word ik als we zelf een goed voorbeeld van 360º Branding hebben neergezet. Dat deel ik graag met u.

Iedereen die een VR-bril opzet is verbaasd over het effect. ‘Virtual’ is adembenemend ‘real’. Je bent volledig omringd door een nieuwe wereld die de makers voor je gebouwd hebben. Ze hebben een consistente beleving voor je gemaakt: soms creepy en donker, soms vol fun en entertainment. Niets valt uit de toon, alles is afgestemd op de beoogde sfeer en beleving. Dat wilt u toch ook voor uw eigen merkbeleving? En dan niet virtueel maar in real life: een consistente merkbeleving. De bezoeker die uw wereld binnenstapt wordt omringd door architectuur, producten, mensen, muziek, huisstijl en uitstraling die precies bij uw merk past. 360° branding noemen we dat bij DimCoppen. We maken dat waar voor onze klanten. We helpen hen een consistent, samenhangend verhaal te vertellen door de positionering goed vast te leggen en uit te bouwen naar alle kanten: online, personeel, het design van uw product, verpakking en commerciële ruimtes zoals winkels, bezoekerscentra en showrooms en natuurlijk communicatie.

DimCoppen-visual-360-Branding.jpg

Het belang van consistentie in communicatie heeft Rik Riezebos al aangegeven in zijn onderzoeken naar het meest onmisbare merk. Elk jaar publiceert hij de top 100 van merken die u en ik onmisbaar vinden. Zonder consistent verhaal val je weg. En dat gaat snel. Mensen herkennen u niet meer. Riezebos pleit trouw te blijven aan de ‘core’ en uw campagnes daaraan steeds te koppelen.

Goede voorbeelden van 360° branding: natuurlijk, Apple. Wat dichter bij huis, Hertog Jan. In het DimCoppen portfolio hebben we die ook. We willen u dat graag laten zien en ervaren. Schrijf u daarom in voor het BrandSchool Breakfast. Een inspirerend begin van de dag met een échte 360° Branding Experience. Geen virtual reality! Alhoewel... Laat u verrassen.

Schrijf u hier in voor BrandSchool Breakfast op 20 juni.