Brandschool Breakfast. Thema: 360º Branding

Op 20 juni 2017 was Brandschool te gast bij Kalfire, producent van topkwaliteit gas- en houthaarden. Het thema voor de morgensessie was 360º branding. We gingen in op de vraag wat 360º branding kan doen voor je merk en je marktpositie.

BrandSchool Breakfast - 360º Branding

Een twintigtal geïnteresseerden uit allerlei branches schoven om 8 uur aan bij het Brandschool Breakfast. Martijn in 't Panhuis introduceerde de sprekers: Loek Gussenhoven van DimCoppen en Beijko van Melick van Kalfire.

Loek nam iedereen mee in de theoretische achtergrond en filosofie van 360º branding. Beijko gaf daarna in zijn presentatie aan dat die theorie in praktijk zeer goed toepasbaar is. Kalfire doorliep onder leiding van DimCoppen de BrandMastermethodiek. De nieuwe merkpositionering als 'de toonzetter' is daarna uitgewerkt naar alle bedrijfsonderdelen: productontwikkeling, prijsstelling, showroom, personeel en uiteraard communicatie. "Ik hield mijn hart soms vast tijdens het proces" onthulde Beijko. "Maar op een gegeven moment was ik om. Ik zag dat het aan alle kanten klopte." Beijko wist het resultaat van 360º branding teffend weer te geven:

 

Naast de Kalfire case is nog een toonbeeld van consistente branding besproken: Hertog Jan. Loek Gussenhoven gaf in zijn merkanalyse aan waar het succes van dit biermerk op gebaseerd is.

Bent u geïnspireerd geraakt door dit verhaal? Schrijf u dan in voor Brandschool Breakfast. De volgende is alweer in voorbereiding. U bent van harte welkom.Wilt u meer weten over een van deze onderwerpen? Neem dan contact op met Martijn in 't Panhuis. Telefoon: 0622421953.

We hebben met 360º branding ons marketingproces lean gemaakt. Dat was mijn doel en dat is gelukt. Het geeft focus voor iedereen binnen Kalfire en dat scheelt tijd, geld en discussies".