Chill staat voor Chemelot Innovation and Learning Labs en is hét nationaal centrum voor chemie dat sinds mei 2012 is gevestigd op industriepark Chemelot in Geleen.

Branche
Onderwijs en chemie
Middelen
Campagne
Corporate identity
Diverse media
Positionering
Website
CHILL

Het is een unieke samenwerking tussen onderwijs (Leeuwenborgh Opleidingen, Arcus College, Zuyd Hogeschool, Maastricht University) en bedrijfsleven (DSM, SABIC, Chemelot en Sitech). Chill is een leer- en innovatielab; een dynamische plek waar vier gebieden van chemie  - wetenschap, ontwikkeling, faciliteiten en productie - bij elkaar komen. Wij ontwikkelden de naam, een corporate identity en een communicatieconcept. Maar het begon allemaal met positioneren.

CHILL

Verbeteren van verbindingen

Conclusie? Chill zoekt en vindt innovatieve antwoorden in de chemie op vragen van klanten. Chill zorgt voor de verbinding tussen chemie en praktijk. De specialiteit van Chill is verbinden. Chill verbindt leren en professionaliseren; innoveren en faciliteren; productoplossingen en marktvragen. Chill verbindt mbo, hbo en wo. Chill verbindt dingen zodat er iets beters ontstaat.

Het positioneringsstatement was daarmee duidelijk: Chill is de verbeterverbinder. Vanuit die positionering hebben wij de opdracht verder ingevuld. En Chill met overtuiging in de markt gezet.