Vanaf het prille begin mogen wij als bureau meebouwen aan de groei van Coldmix sustainable roadfix. Een bedrijf dat alles weet van het conserveren, onderhouden en herstellen van wegen met behulp van Emulsie Asfalt Beton (EAB). En van het aanleggen van speciale deklagen voor wegen, (fiets)stroken en fietspaden. Coldmix was ooit een afdeling van een groter bouwconcern, maar wordt nu gezien als dé EAB-expert van Nederland (en sinds kort ook België). Een positie die met zorg is opgebouwd volgens onze total branding aanpak.

Branche
Bouw-en infrastructuur
Middelen
Positionering
Productdesign
Standdesign
Website

In de tijd dat Coldmix nog niet Coldmix heette en onderdeel was van een bouwbedrijf, zag huidig Coldmix-directeur Koen Brouns veel marktpotentie in het product koude asfalt. Coldmix was geboren en de activiteiten werden ondergebracht in een apart bedrijf. Maar meer dan een naam was er toen (nog) niet. DimCoppen werd in een vroeg stadium benaderd om mee te denken over de positionering van het bedrijf en het laden van het Coldmix-merk.

ROAD

Martijn in 't Panhuis (Consultant Communications, DimCoppen): "Coldmix is een case waar we als bureau trots op zijn, omdat het de volle breedte van onze veelzijdige dienstverlening laat zien. Coldmix ziet ons als vaste sparring partner op het gebied van (online) marketing en communicatie en dat is precies de rol die wij het liefst op ons nemen."

BROCHURE

Voorop in wegdekzorg

Het onderscheidend vermogen van Coldmix konden we snel bloot leggen. Coldmix is in de branche op veel gebieden een voorloper met een helder doel voor ogen: als het om het onderhoud en beheer van wegen gaat, moeten klanten op alle fronten een hoge mate van gemak ervaren.

SITE

Coldmix ontwikkelt voortdurend innovatieve producten en diensten zoals EAB Reflection, Elacrete, Roadguard en een complete lijn van handige 'doe-het-zelf'-reparatieproducten voor wegbeheerders. Het bedrijf loopt voorop met het verspreiden en delen van kennis met haar opdrachtgevers via diverse kanalen (o.a. social media en seminars). En ook op het gebied van duurzaamheid is inmiddels een toppositie verworven. 'Voorop in wegdekzorg' is het motto dat door iedereen binnen het bedrijf wordt uitgedragen. Alle communicatie-uitingen en initiatieven, online én offline, toetsen wij aan deze claim.

BEURS

Martijn in 't Panhuis: "Of het nu een beursstand is op een vakevenement, het packaging design van een reparatiekit of een pagina van de website. Bij alles wat wij voor Coldmix doen vragen wij ons af of het beantwoordt aan de positionering van de ontzorgende gids. Je moet daarin consequent en volhardend zijn. Alleen dan slaag je erin om een succesvol merk te bouwen."