Door de jaren heen is wildgroei ontstaan in de identiteit en totale communicatie van het Limburgs Museum. En dus had het Limburgs Museum een krachtige en herkenbare identiteit en een communicatieconcept nodig die in de volle breedte toegepast konden worden.

Branche
Museale sector
Middelen
Campagne
Corporate identity
Storytelling
Limburgs Museum

Identiteitscrisis?

DimCoppen is daarbij vertrokken vanuit het inzicht dat een museum pas echt leuk wordt als je je programma (collecties) kunt plaatsen in een hedendaagse context. In die (regionale) context vonden wij het onderscheidend vermogen op basis waarvan het Limburgs Museum zich kon gaan positioneren ten opzichte van andere musea.

Het Limburgs Museum vertelt verhalen

We organiseerden brainstormsessies met het MT en formuleerden samen de uitgangspunten voor eenduidige communicatie. Een van die uitgangspunten was dat het Limburgs Museum altijd een verhaal verteld dat een relevantie heeft binnen de regio. Op die manier wordt het Limburgs Museum een onderscheidende speler op de markt omdat men een regionale verdieping kan aanbrengen in haar collectie. Door de identiteit strak te trekken hebben wij de herkenbaarheid van het Limburgs Museum vergroot. Daarnaast hebben wij gezorgd dat 'verhalen vertellen' centraal staat in elke communicatie-uiting en tentoonstelling.