Voor het wereldwijd actieve Saudi-Arabische chemieconcern SABIC verzorgt DimCoppen Communications als preferred supplier al geruime tijd een groot deel van de interne communicatie. Het personeelsmagazine Connexions voor SABIC’s petrochemische productielocatie in Geleen alsook alle copy en content voor het intranet (Connexions online) is ons werk.

Branche
Chemie
Middelen
App development
Banners
Campagne
Huisstijl implementatie
Jaarverslag
Signing
Sabic Case

Topsite gaat concurrentie voorbij

SABIC heeft een duidelijk doel voor ogen: de petrochemische productiesite in Geleen moet de komende jaren tot de topsites van Europa behoren. Om dat doel te realiseren werd het GT3 (Geleen To The Top)-programma in het leven geroepen. Door het verbeteren van de organisatie en de fabrieken en het introduceren van een highperformancecultuur wil SABIC de concurrentie het nakijken geven. 

Nieuwsbrief over organisatieveranderingen

Om de balans op te maken en SABIC-medewerkers te vragen naar hun mening over deze organisatieverandering, werd DimCoppen gevraagd om een speciale GT3-editie van Connexions te maken. Het werd een uitgave voor en door SABIC’ers, waarbij wij tekenden voor concept, vormgeving, copywriting, redactie en de uiteindelijke productie.

Nieuwsbrief over veiligheid

Sinds eind 2011 maken wij voor SABIC een digitale nieuwsbrief over SAFE @ SABIC & PARTNERS, een veiligheidsinitiatief tussen SABIC en de vijf hoofdcontractors op de productielocatie in Geleen. Het doel is het verbeteren van de veiligheid zodat er zonder ongevallen en incidenten gewerkt wordt. Ook hier zorgden wij voor concept, vormgeving, copywriting en redactie.

SABIC case

Wervingscampagne operators

Om de beloftes richting klanten waar te maken, heeft SABIC kwalitatief goede medewerkers nodig. SABIC investeert dan ook voortdurend in het werven van onder andere procesoperators. In 2012 is er met succes een groot aantal procesoperators binnengehaald. Dit gebeurde via een wervingscampagne van DimCoppen Communications.

DimCoppen tekende voor de communicatiestrategie, het mediaplan en de realisatie van de online- en offline-campagne, waarbij onder andere Facebook als succesvol middel werd ingezet. Het succes van de campagne werd bevestigd door het ruimschoots halen van de doelstellingen en werd onderstreept door een kwalitatieve test van een gerenommeerd onderzoeksbureau.

Meer communicatie-uitingen

DimCoppen maakt naast de genoemde items nog vele andere communicatie-uitingen voor SABIC, voor zowel de interne als externe communicatie.