Met Spirotech hebben we een succesvolle cashback-actie gevoerd. We kregen een hoog rendement met een low interest product door consument- en installateurvoordelen slim te combineren in een push-pull-campagne. De installateur werd een echte Spirotech ambassadeur en dat leverde goede resultaten op.

Branche
Bouw
Middelen
Advertenties in vakbladen
Digitale mailing
Online banners
Persbericht
Point of Sale materialen
Website met cashback actie
RESULTS

Het resultaat: Spirotech plust

De investering in deze campagne heeft een breed rendement opgeleverd. Enerzijds is Spirotech verheugd over de meetbare actie-resultaten. Anderzijds worden de hernieuwde contacten met de groothandel als zeer waardevol ervaren. 

GOALS

De input

Spirotech is dé specialist op het gebied van vloeistofconditionering voor gesloten systemen.

De vervangingsmarkt voor cv-installaties in woonhuizen blijft constant. Per jaar worden circa 400.000 cv-ketels geplaatst. De hr-ketel blijft de meest toegepaste verwarmingsbron voor de woningbouw. De trend naar steeds zuiniger energieverbruik zet zich onverminderd door. Meer dan 5.000 kleine installateurs plaatsen 100.000 nieuwe ketels per jaar en verzorgen het onderhoud van de ketels.

Spirotech bedient de installateurs via de groothandel. Het distributiekanaal voor de producten van Spirotech is danig veranderd. De versplintering in de keten van aannemers, onderaannemers en ZZP’ers is groter dan ooit. En opdrachtgevers zijn mondiger en kritischer geworden. Kortom: communiceren met en verkopen aan installateurs is een uitdaging.

Spirotech case

De inspiratie

Wanneer is een lucht- en vuilafscheider hot? Tijdens de vervanging of reparatie van de cv-ketel. Daarbij heeft de consument altijd een 'keukentafel-moment' met installateur of monteur. Dat moment claimen we omdat installateur en consument dan allebei iets te winnen hebben. De installateur kan zich profileren als kundig adviseur en kan extra omzet genereren. De consument combineert het reguliere onderhoud met een verbetering aan zijn installatie die hem besparingen gaat opleveren.

PHOTO

De installateur wordt Spirotech ambassadeur

De installateur doet zaken met zijn klant op het moment dat de klant met zijn cv-installatie ‘bezig’ is. Meestal is dat tijdens de jaarlijkse onderhoudsbeurt maar ook als een nieuwe ketel wordt aangeschaft of als er een storing verholpen wordt. Op dat moment kan de installateur zijn klant overtuigen van de toegevoegde waarden van een vuil- en luchtafscheider. Spirotech gaat de installateurs helpen met verkoopargumenten om van dit adviesmoment een omzetmoment te maken.

De consument beschermt en bespaart

De consument profiteert op drie punten van de Spirotech actie:

  • Hij beschermt zijn dure cv-installatie tegen onnodige beschadigingen.
  • Hij bespaart op energiekosten doordat de cv-installatie met meer rendement werkt.
  • Hij betaalt geen extra voorrijkosten omdat het installeren gecombineerd wordt met de reguliere onderhoudsbeurt.
PUSH

We hebben een push-pull sales promotion campagne gevoerd met onderstaande speerpunten:

  1. Groothandel op de actie voorbereiden
  2. Installateurs op de actie voorbereiden
  3. Kick off-actie met cashback actie voor installateurs
  4. Follow up-actie om via pull de omzet verder te laten groeien
Results

De resultaten waren zeer goed. Wilt u meer weten over deze case of wilt een een advies op het gebied van marketingstrategie? Neem dan contact op met Loek Gussenhoven 06 54 30 64 18.