Marketing Automation

Wat doet u wanneer uw informatie over een product of dienst nodig heeft? Start u Google op? Grote kans, want dit is de werkwijze van het overgrote deel van klanten. Relevante informatie moet beschikbaar zijn op het moment dat de vraag er is. Zodat de klant zich kan oriënteren, informeren en beslissen wanneer hij of zij er klaar voor is. Dat betekent dat u voor de verschillende stappen in dit koopproces informatie beschikbaar moet hebben.

Marketing Automation software ondersteunt hierin. U krijgt hiermee de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste doelgroep. Gerichte en gepersonaliseerde content zorgt voor een betere ervaring voor de (potentiële) klant. Dit levert betere leads op voor de salesafdeling.

Marketing Automation

SharpSpring en DimCoppen

DimCoppen is de implementatiepartner van SharpSpring. Als gecertificeerd SharpSpring partner helpen wij u graag om bezoekers te converteren naar klanten. Wij werken dagelijks met Marketing Automation voor diverse klanten van het inrichten van marketing automation tot het beheren van campagnes.

 

Voordelen van Marketing Automation

Marketing Automation software biedt u verschillende voordelen. Denk bijvoorbeeld aan: 

1. Inzicht in websitebezoekers
2. Profilering van bezoekers met leadscoring
3. Totaaloverzicht van online touchpoints
4. Overzicht in de data via de integratie met het CRM-pakket

download de Marketing Automation whitepaper


Welke mogelijkheden biedt marketing automation?

Marketing Automation is een middel om uw marketingactiviteiten deels geautomatiseerd uit te voeren. Hierbij biedt de software van aanbieders zoals SharpSpring en Actito een rijk scala aan mogelijkheden. De meest gebruikte onderdelen zijn:

E-mailmarketing

Met e-mailmarketing verstuurt u automatisch gepersonaliseerde e-mails naar uw klanten. Na het downloaden van een White paper ontvangt de klant bijvoorbeeld nog een serie e-mails met aanvullende informatie. U kunt hierbij zelf instellen hoeveel tijd er tussen die e-mails zit. En de inhoud aanpassen wanneer blijkt dat de vorige e-mail niet geopend is.

Online formulieren

Biedt u op uw website formulieren aan? Bijvoorbeeld om White papers te downloaden of om contact op te nemen? Bezoekers die de formulieren invullen worden na één keer invullen automatisch herkend. Bekende gegevens worden voor ingevuld. De klant hoeft dus niet iedere keer opnieuw het e-mailadres en bijvoorbeeld adres of telefoonnummer in te vullen. Ook kunt u een dynamisch formulier instellen. Dan vraagt u bijvoorbeeld bij White papers niet altijd naar de naam en het e-mailadres maar past u de vragen afhankelijk van het gedrag van de bezoeker aan. Zo krijgt u steeds meer informatie over de klant. 
 

Lead nurturing

Klanten oriënteren zich op uw website en zoeken verschillende typen informatie. Van algemene informatie tijdens de oriëntatiefase tot gedetailleerde informatie bij de beslissingsfase. Door Marketing Automation in te zetten kunt u zien welke pagina’s op uw website door de prospect bezocht zijn, hoe vaak de prospect op de website is geweest en of hij of zij de nieuwsbrief leest. Hiermee gaat een veel rijker profiel van een lead door naar sales. Geen koude leads meer!

Meten is weten

Met marketing automation software krijgt u waardevolle data. U ziet welke pagina’s van de website goed converteren en welke achter blijven. Welke e-mails geopend worden en welke contentblokken van de nieuwsbrief gelezen worden. Met die data kunt u snel en gericht bijsturen. Ook maakt u waardevolle rapportages, waarmee u data-gedreven aantoont wat de marketinginvesteringen opleveren. 
 

Snel resultaat met marketing automation

De specialisten van DimCoppen hebben ruime ervaring met het implementeren, beheren en succesvol inzetten van verschillende Marketing Automation pakketten. Samen kijken we welk pakket het best aansluit bij uw behoeften en vraagstuk. We helpen met de onboarding, zodat u snel aan de slag kunt. 


Wat kost marketing automation?

Zoveel klanten, zoveel behoeften. DimCoppen heeft verschillende pakketten gemaakt. Zodat u voor een scherpe prijs resultaat boekt. Werken met Marketing Automation software vraagt een eenmalige investering in de implementatie, daarnaast betaalt u een maandbedrag. Daar zitten de pakketkosten en ondersteuning in. De investering betaalt zich snel terug door de inzet van de deskundige adviseurs van DimCoppen. Al verschillende klanten gingen u met volle tevredenheid voor.  


Wat is het beste pakket?

Er zijn veel verschillende aanbieder op de markt. Tussen de pakketten die aangeboden worden zitten grote verschillen. In functionaliteit, maar ook in prijs. Het is erg afhankelijk van uw vraag en de mogelijkheden die u wilt inzetten welk pakket voor uw bedrijf de beste keuze is. Er is geen sprake van één pakket dat absoluut het beste pakket is. De specialisten van DimCoppen adviseren u graag bij uw keuze. 


Meer weten over Marketing Automation?

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van Marketing Automation voor uw organisatie? De specialisten van DimCoppen tonen u graag een demo, zodat u kunt zien hoe u marketing automation kunt inzetten. 
 

Neem contact op