Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
Een logo is een belangrijk onderdeel van je bedrijf, product of dienst. Het roept emoties en herinneringen op. Hoe groter de herkenning, hoe doeltreffender het logo is. Het ontwikkelen van een doeltreffend logo vraagt echter wel kennis van zaken. Het vraagt meer dan alleen een ontwerp. Een logo vertelt namelijk een verhaal.
Een logo is een herkenbaar ontwerpelement. Meestal vertegenwoordigt het logo een naam, een bepaald symbool, een speciale kleurencombinatie of een handelsmerk. Eigenlijk kun je het logo beschouwen als de visuele presentatie van je bedrijf of merk, waarop andere huisstijldragers afgestemd moeten worden. En dat werpt altijd zijn vruchten af: mensen gaan het logo én jouw merk herkennen. Niet alleen commerciële bedrijven, maar ook non-profit organisaties en overheden hebben inmiddels de kracht van een goed logo ontdekt.
Een goed logo maken, is nog niet zo simpel. Het ontwikkelen van een logo is eigenlijk het vertalen van het verhaal van de onderneming in een beeldmerk, waarbij met veel factoren rekening gehouden moet worden. Het logo moet immers door een groot publiek gedragen worden. Zomaar even een leuk logo (laten) ontwerpen is dan ook meestal niet effectief voor de langere termijn. Het is de kunst om eenvoud uit te stralen met een goed doordacht ontwerp, dat tevens flexibel inzetbaar is. Een aantal kenmerken van een goed logo: