Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Contentmarketing

Meer dan content

Content is king. Het is een bekende uitspraak in de marketing- en communicatiewereld. En dat is niet voor niets. Met frisse, boeiende content ben je als organisatie in staat het publiek voor de lange termijn aan je te binden.

En dat is?

Contentmarketing beperkt zich, in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, niet alleen maar tot social media. Alles wat je je (potentiële) klanten aanbiedt, in beeld of tekst, zien we als content. Dat kan dus bijvoorbeeld ook een nieuwsbrief zijn, een magazine of zelfs een kerstkaart met de beste wensen voor het nieuwe jaar. Maar ook alles wat je op je website in vorm van tekst en beeld aanbiedt, is content. Het zijn unieke kansen om te laten zien wie je als organisatie bent, waar je voor staat en wat je je (potentiële) klant te bieden hebt.

Keiharde sales

Door contentmarketing consequent en strategisch in te zetten, werk je als organisatie in eerste instantie aan een grotere naamsbekendheid en een goed imago. Niet direct aan harde sales. Alhoewel dat natuurlijk wel een veelvoorkomend gevolg is van een goed imago.

De reden daarvoor? Als je strategisch en consequent te werk gaat, word je door je publiek gezien als een expert in je vakgebied. Dat wekt autoriteit, sympathie en vooral ook vertrouwen. Helemaal doorgronden wat jouw doelgroep wil horen is daarbij dan ook van cruciaal belang. Zo kun je werkelijk meerwaarde bieden.

Zelf aan de slag

In veel organisaties – met name bij MKB – zien we dat contentmarketing naar de achtergrond verschuift. Dat is logisch, aangezien het voor de meeste bedrijven niet hun core business is om voortdurend reclame te maken, en al helemaal niet om structureel andere content te delen. Goede contentmarketing vraagt bovendien om een lange adem en de flexibiliteit om in te spelen op actualiteiten. Daar kunnen wij je goed bij helpen. We hebben ruime ervaring binnen non-profit organisaties en bij grote multinationals.