Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Contentmarketing

Meer dan content

Content is king. Het is een bekende uitspraak in de wereld van de marketing- en communicatie. En dat is niet voor niets. Met frisse, boeiende content ben je als organisatie in staat het publiek voor de lange termijn aan je te binden.

En dat is?

Contentmarketing beperkt zich in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken niet alleen maar tot social media. Alles wat je je (potentiële) klanten aanbiedt in beeld of tekst zien we als content. Dat kan dus bijvoorbeeld ook een nieuwsbrief zijn, een magazine of zelfs een kerstkaart met de beste wensen voor het nieuwe jaar. Maar ook alles wat je op je website in vorm van tekst en beeld aanbiedt is content. Ieder van die moment is een unieke kans om te laten zien wie je als organisatie bent, waar je voor staat en wat je je (potentiële) klant te bieden hebt. Deze contactmomenten strategisch inplannen en bepalen, kunnen je helpen bij het vormgeven van een effectief netwerk aan communicatiemogelijkheden.

Keiharde sales

Door contentmarketing consequent en strategisch in te zetten, werk je als organisatie in eerste instantie aan een grote naamsbekendheid. Niet direct aan harde sales. De harde sales kunnen natuurlijk wel het gevolg zijn van een klinkend imago. Reden daarvoor? Je wordt, mits je met de juiste strategie en consequentie werkt, door je publiek gezien als expert in je vakgebied. Dat wekt autoriteit en sympathie en vooral ook vertrouwen. Helemaal doorgronden wat jouw doelgroep wil horen is dan ook van cruciaal belang. Zo kun je werkelijk meerwaarde bieden.

Zelf aan de slag

In veel organisaties – met name binnen het MKB – zien we dat de contentmarketing naar de achtergrond verschuift. Een logisch gevolg als je je beseft dat het immers van de meeste bedrijven niet de core business is om voortdurend reclame te maken. Goede contentmarketing vraagt bovendien om een lange adem en de flexibiliteit om in te spelen op actualiteiten. Daar kunnen wij je goed bij helpen. We hebben ruime ervaring binnen non-profit organisaties en bij grote multinationals.

Aan de slag?

Laat je content voor je spreken!