Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Concepting

Het Killer Concept

Leuk zo’n merkpositionering, maar hoe ziet dat er dan uit? Die vertaalslag van het theoretische en abstracte naar een concreet en tastbaar iets, dat is concepting. Het is van onmisbaar belang voor de 360º branding van je merk.

De creatieve lading van beeld en typografie geeft betekenis aan je positionering. Waarom zien we wat we zien? Wat is daar het doel van? Welke sfeer moeten we voelen bij de vertaling van de merkpositionering en doen we dat ook? Het ontwikkelen van een Killer Concept gebeurt niet alleen op basis van creativiteit, al is het wel een heel belangrijk ingrediënt. Het is daarnaast ook gebaseerd op actuele en relevante data en een scherpe definitie van de doelgroep.

Waarom is het belangrijk om met persona’s te werken?

Het scherp definiëren van de doelgroep doen wij het liefst met persona's: gedetailleerde semi-fictieve profielen van een kopend of converterend personage. We omschrijven dit personage op basis van gedrag en doelen, door in de huid te kruipen van je favoriete klant. Door dat te doen, kan jouw organisatie bewuster kiezen voor een primaire persona. Middelen en content kunnen daardoor veel beter gekozen en gecreëerd worden. Ook kun je je (online) budgetten veel bewuster en doelgerichter inzetten. Persona’s helpen je bij het maken van allerhande keuzes: van productontwikkeling tot een socialmedia-post.

Nieuwe inzichten, nieuwe ideeën

Het creëren van persona’s levert altijd nieuwe inzichten op. En nieuwe inzichten leiden tot nieuwe ideeën. Op die manier bedenken we merk-eigen concepten die jouw merk ademen en die je als de blauwdruk van alle uitingen kunt gebruiken.

23d9e8de143ac5aa2ce5f16f762de7d3bc871f7e

Genoeg gekletst.

Ik wil jullie aan het werk zetten!