Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Campagnes

Valt dit op?

In een korte tijd zo veel mogelijk aandacht genereren voor je organisatie, product of dienst. Dat doe je bij het voeren van campagnes. Een goede campagne valt op en maakt impact. Het is de creatieve inslag die men niet verwacht.

En dat is?

Bij het voeren van campagnes zorg je ervoor dat je gedurende een periode extra in the picture staat. Op welke manier dan ook. Daarmee maak je reclame voor je merk, product, dienst, organisatie of instelling. Je kunt daarbij ook te maken hebben met campagnes op het gebied van HR, zoals duurzame inzetbaarheid of bewustwordingscampagnes.

Voor wie doe je het allemaal?

Tijdens een campagne kan er gebruikgemaakt worden van veel verschillende media. Welke je het beste kunt kiezen, hangt onder andere af van je doelgroep en boodschap. Een effectieve marketingcampagne is goed getarget. Daarbij maken we bij DimCoppen het liefst gebruik van persona’s: semi-fictieve karakters van je doelgroep waar je veel vanaf weet. Als je weet voor wie je reclamecampagne bedoeld is en je het doel helder voor ogen hebt, kunnen we samen een effectieve campagnestrategie opzetten.

Directe verkoop of imago

Grofweg kun je campagnes onderverdelen in twee soorten: actie-ondersteunende campagnes of imago-ondersteunende campagnes. Bij actie-ondersteunende campagnes is het doel om op korte termijn de directe verkoop van een product of dienst te stimuleren. Imago-ondersteunende campagnes zijn gericht op de lange termijn: door het creëren van positieve associaties met je merk, werk je aan de relatie met (potentiële) klanten. De creatieve vormgeving en vertaling van de campagne is voor een heel groot deel afhankelijk van het soort campagne.

Meten is weten

Net zo belangrijk als de campagne zelf, is weten wat je ermee bereikt hebt. Resultaten moeten transparant en inzichtelijk zijn. Door vooraf te testen met de campagne, kunnen we succes garanderen. Na afloop analyseren we de gedragsverandering die de campagne teweeg heeft gebracht. Natuurlijk meten we ook de dekking, de blootstellingsfrequentie en de resultaten van de campagne. Dat is pas merkactivatie!