Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen? Wij helpen ook jou graag!

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Campagnes

Valt dit op?

In korte tijd zo veel mogelijk aandacht genereren voor je productie of voor je organisatie. Dat doe je bij het voeren van campagnes. Een goede campagne valt op en maakt impact. De creatieve inslag die je niet verwacht.

En dat is?

Bij het voeren van campagne zorg je ervoor dat er gedurende een periode op reeks van advertenties (in welke vorm dan ook) laat zien. Daarmee maak je reclame voor je merk, product, dienst, persoon of instelling. Je kunt daarbij ook te maken hebben met campagnes op het gebied van HR zoals duurzame inzetbaarheid of bewustwordingscampagnes.

Voor wie doe je het allemaal?

Dit kan natuurlijk verspreid worden via verschillende media. Welke je het beste kunt kiezen, hangt af van welke doelgroep je wilt aanspreken. Een effectieve marketingcampagne is goed getarget. Daarbij maken we bij DimCoppen het liefst gebruik van persona’s: semi-fictieve karakters van je doelgroep waar je veel vanaf weet. Als je weet voor wie je reclamecampagne bedoeld is, kunnen we ook het doel bepalen. Door het doel en de doelgroep bij elkaar te nemen, kiezen we een effectieve communicatievorm.

Directe verkoop of imago

Grofweg kun je campagnes onderverdelen in twee soorten: actie-ondersteunende campagnes of imago-ondersteunende campagnes. Bij actie-ondersteunende campagnes is het doel op korte termijn de directe verkoop van een product of dienst te doen stijgen. Imago-ondersteunend is gericht op de lange termijn: door het creëren van positieve associaties bij je merk werk je aan de relatie met je (potentiële) klanten. De creatieve vormgeving en vertaling van de campagne is voor een heel groot gedeelte afhankelijk van welk soort campagne voor jou op dit moment van toepassing is.

Meten is weten

Minstens net zo belangrijk als de campagne zelf, is weten wat je ermee bereikt hebt. Resultaten moeten transparant en inzichtelijk zijn. Door vooraf te testen met de campagne, kunnen we succes garanderen. Na afloop analyseren we de gedragsverandering die de campagne teweeg heeft gebracht. Natuurlijk meten we ook de dekking en de blootstellingsfrequentie die de campagne heeft gerealiseerd. Dat is pas merk activeren!

Ik weet genoeg.

Wanneer start mijn campagne?