Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Corporate Identity

Maatpak of onesie. Het moet lekker zitten.

Wie denkt aan corporate identity, denkt vaak aan huisstijl. Maar wat is nu precies het verschil?

Je huisstijl is de nauwkeurig gekozen presentatie van je bedrijf naar buiten toe. Het gaat dan om je naam, logo, verhoudingen, vorm, contrast, typografie, maar ook de papier- en materiaalkeuze spelen mee.

De corporate identity van je bedrijf gaat nog iets verder dan dat. De corporate identity van je organisatie gaat, naast je huisstijl, ook over je communicatie en het gedrag van je medewerkers. Dat past helemaal bij het principe van 360° Branding, want je merk moet in ál je uitingen naar voren komen.

Net zoals de merkpositionering, moet de huisstijl bij je organisatie passen. Het moet je passen als een onesie of maatpak – net wat voor jou het beste is. Niet zo gek dus dat je huisstijl zo nauw verbonden is met je merkidentiteit en merkpositionering. Wanneer je merkpositionering scherp verwoord is en duidelijk zegt wie je bent en waar je voor staat, vertalen wij deze inzichten naar een huisstijl die precies datzelfde zegt.

I Stock 891706536

Deze uitingen vind je overal terug: op de website, visitekaartjes, briefpapier, in je e-mailhandtekening, autobelettering en ga zo maar door. Deze bewuste presentatie van je merk helpt bij het bevorderen van de associaties en gevoelens die (potentiële) klanten bij je organisatie krijgen. Het rebranden van je merk kan, als je het achteloos doet, ook heel erg fout gaan. Als het goed gaat, stijgt je naamsbekendheid en daarmee – je raadt het al – de winst.

Kun je niet wachten om aan de slag te gaan met een nieuwe huisstijl of de hele corporate identity?

Wij ook niet!