Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Marktbewerkingsplan

Zijn er klanten op Mars?

Een goed structureel marktbewerkingsplan brengt focus aan in je beleid van marketing en verkoop en zorgt voor een constante stroom aan potentiële klanten. Dat gaat veel verder dan marketingadvies alleen. Je moet weten waar je klanten vandaan komen en vooral hoe je ervoor gaat zorgen dat ze jouw product of dienst afnemen.

Wat gebeurt er allemaal?

Wij doen een grondige analyse van je commerciële planning, je acquisitieproces en je marketingactiviteiten. Daarbij kijken we ook naar de zaken die op dit moment nog niet zo goed gaan. We identificeren wie we willen bereiken, wie je persona’s zijn en via welke on- en offlinekanalen we deze mensen het beste kunnen bereiken. Het gaat immers om het beginnen van een dialoog met de juiste persoon én het gaande houden van die dialoog. Daarmee prikkel je mensen om over te gaan tot het afnemen van je product of dienst. Op basis daarvan hanteren we een praktisch marktbewerkingsplan dat specifiek van toepassing is op jouw marktsituatie. Na de realisering is het net zo belangrijk om resultaten gaandeweg te meten en het marktbewerkingsplan eventueel bij te sturen. De reactie (of het ontbreken daarvan) van het klantcontact gebruiken we als verdere input voor de marktbewerking.

Wat gebeurt er daarbuiten eigenlijk?

In veel bedrijven zijn marketing en verkoop twee afzonderlijke eilanden die onafhankelijk van elkaar bijdragen aan de onderneming. De een weet vaak amper waar de ander mee bezig is en welke belangrijke kennis hij in huis heeft. Om echt goede commerciële resultaten te bereiken is het echter noodzakelijk dat de twee functies of afdelingen gestructureerd met elkaar samenwerken. Dat gaat vaak niet zomaar. Wij helpen je er graag mee!

Ik weet genoeg.

Hup, plannetje maken!