Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Klantreis in beeld

Zo weet je precies wat je klant wilt

Wat wil jouw klant nu echt? Een vraag waar veel marketeers en communicatiespecialisten een antwoord op moeten formuleren. En wanneer wil je klant dit? Maar kijken wij met 'onze bril' niet teveel naar de keiharde conversie, waardoor we de gehele klantreis vergeten?

Lastige vragen. Gelukkig is er de See, Think, Do, Care methode van Avinash Kaushik. Hij beschrijft de klantreis in 4 fases:
02 Customer Journey 1

See

De See-fase is gericht op het genereren van bekendheid bij de relevante doelgroep.

Do

De Do-fase is de actiefase en heeft conversie als doel. Veelal is dit de aankoop van een dienst of product, maar dit kan ook een informatieaanvraag – een lead – zijn in het geval van diensten in business-to-business.

Think

De Think-fase is gericht op het inspelen op de behoefte aan een product door de doelgroep.

Care

Na de conversie komen klanten veelal in een marketing automation traject. Deze tool draagt bij aan een stevige relatie.

Een eenvoudige 4-stappen methodiek met 3 duidelijke voordelen:

  • Stelt klanten en hun behoeften/wensen voorop;

  • ben je beter in staat je marketinginspanningen te evalueren;

  • en om naar de juiste statistieken (resultaten) te kijken.

Download de whitepaper 'Klantreis in beeld'