Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Opdrachtgever
Gilde Opleidingen
Branche
Onderwijs
Merk activeren

Campagnes
Online marketing

Gilde Opleidingen

Gilde Opleidingen
Echt waar voor het echte werk

Test2

Vakmensen. Daar draait onze samenleving op. Dat weet Gilde Opleidingen als geen ander. Zij zorgen er dan ook als geen ander voor dat opleidingen dicht bij de realiteit staan. En wel op zo’n manier dat theorie en praktijk naadloos op elkaar aansluiten. Om hier meer bekendheid voor te genereren, is het activeren van je merk heel belangrijk. Wij ondersteunen Gilde Opleidingen daarbij.

Voor meer van die leuke studenten

Zonder studenten geen Gilde Opleidingen. Daarom mag een goede wervingscampagne bij Gilde Opleidingen niet ontbreken. In die wervingscampagne zorgen we ervoor dat Gilde Opleidingen en haar opleidingsaanbod bij iedereen bekend is. Aan de basis van deze campagne ligt een customer journey waarbij het studiekeuzeproces van studenten de rode draad vormt.

‘Het keuzeproces van de studenten staat daarin centraal’, zegt Fabiënne Stoffels, Marketing & Strategy Manager. ‘Welke stappen nemen studenten bij een studiekeuze? En in welke volgorde? Waar letten ze op? En via welke media kunnen we de studenten het best bereiken? Met die vragen hebben we ons bezig gehouden.’

Lees hier meer over campagnes
Test

Gilde Opleidingen: overal te zien!

Met dat inzicht is in kaart gebracht wie, waar, welke boodschap krijgt en op welk moment. Op basis daarvan zijn online- en offlinemiddelen ontwikkeld en verspreid. Daarbij kun je denken aan online banners, social mediaberichten en Youtubereclames, maar ook flyers en informatiepakketten naar decanen van middelbare scholen. Online en offlinemiddelen worden zo veel mogelijk naast elkaar ingezet omdat de twee elkaar versterken.

Wat maakt het meeste impact? Die vraag heeft bij het ontwikkelen van de wervingscampagne centraal gestaan, vooral in tijden van Corona. Zo lag er bijvoorbeeld ook al een bioscoopreclame op de planken, toen Corona roet in het eten gooide. Dan maar online ermee! Zo blijven we flexibel en zorgen we telkens voor goede resultaten.

Lees hier meer over online marketing
Test6

Weten: je meet wel!

Hoewel Gilde Opleidingen al langer online aanwezig is, is dit het eerste jaar dat ze samenwerken met DimCoppen. En dat betekent dat vanaf nu alles meetbaar is. De effectiviteit van de campagne kan zo moeiteloos ingezien worden. Met die inzichten kunnen we de komende jaren duidelijke KPI’s opstellen en zal de campagne alleen maar sterker worden.

“Alles is nu meetbaar. We vormen nu een basis waar we de komende jaren samen met Gilde Opleidingen op verder kunnen bouwen. Door slim gebruik te maken van unieke urls, kunnen we bovendien meten wat het effect is van de offlinemiddelen.”

Fabiënne Stoffels, Marketing & Strategy Manager

In één oogopslag

Hoe goed Gilde Opleidingen het doet, wordt jaarlijks gerapporteerd aan alle stakeholders. In veel gevallen is er natuurlijk niet aan een jaarverslag te ontkomen, maar dat betekent niet dat het saai moet zijn. In tegendeel: een jaarverslag is fun!

Tenminste… als je het goed doet. Voor Gilde Opleidingen maakten we een overzichtelijk en inzichtelijk jaarverslag als aanvulling op het complete jaarverslag. Dit zogenaamde ‘populaire jaarverslag’ werd bij stakeholders bezorgd en is daarnaast geoptimaliseerd voor online weergave.

Bekijk hier de online weergave.

Test4
Test3

Wat maakt het jaarverslag zo bijzonder?

Hoe zetten we die grote bulk aan informatie zo veel mogelijk om in beeld? Met die vraag zijn we aan de slag te gaan. Door informatie om te zetten in infographics krijg je veel sneller en makkelijker een beeld bij wat er verteld wordt. Niet alleen kan er in één oogopslag meer verteld worden, ook is eenvoudiger de nadruk te leggen op verschillen in getallen en groottes.

Daarnaast is het lezen van infographic een stuk aantrekkelijker dan lange stukken tekst. Dat heeft als resultaat dat het jaarverslag ook daadwerkelijk gelézen wordt, puur en alleen omdat het leuk is om te doen!

Dezelfde taal en uitstraling

360 graden Branding vraagt om een kijk naar het totaalplaatje. Bij ieder doel vraag je je af: welke boodschap past bij het totaalplaatje, bij het merk en de visie? Ook als het doel verschillend is? Een sterk merk, zoals Gilde Opleidingen, zorgt ervoor dat alle contactmomenten hetzelfde uitstralen. Zo sluiten het populaire jaarverslag en de wervingscampagne voor leerlingen moeiteloos aan op de unieke positionering van Gilde Opleidingen. Dat is pas 360 graden Branding!

Ook 360 graden Branding bij jouw organisatie?

Branding is niet alleen belangrijk bij commerciële bedrijven. Ook onderwijs, overheid en non-profit organisaties hebben alleen maar baat bij een goede branding. Wil jij een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te ontdekken of we bij elkaar passen? Bel Pim op zijn 06 – 55 82 24 28. Komt bellen nu niet uit? Mail naar pim@dimcoppen.nl.

Test5