DimCoppen is nu IMMX
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.
Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
Positionering
Design
Corporate Identity
Een corporate identity die boekdelen spreekt
Bij Kersten Hulpmiddelen draait alles om mensen. De hulpmiddelen die Kersten Hulpmiddelen verzorgt en hun ongekende vakmanschap staan allemaal ten dienste van die mensen. Dat vraagt om een corporate identity die aansluit bij de positionering.
De corporate identity is de manier waarop je bedrijf zich presenteert. Dat kun je onderverdelen in drie onderdelen: gedrag, communicatie en symbolen. Dit is altijd gebaseerd op de positionering. De positionering van Kersten Hulpmiddelen lag er mede dankzij DimCoppen al. Nu hoefde alleen die vertaalslag nog gemaakt worden.
“Een goede corporate identity is herkenbaar en onderscheidend. Het moet het innerlijk van het bedrijf naar buiten brengen. Het is de kapstok voor krachtige communicatie.”
Guy Borghouts, Creative & Strategy director, partner DimCoppen
Kersten Hulpmiddelen werd in 1987 opgericht door Ambrous Kersten. Sindsdien is de uitstraling al een paar keer onder de loep genomen. Dat is niet ongebruikelijk. De levensduur van een corporate identity hangt af van een aantal dingen. Zonder positionering als grondslag, is hij veel gevoeliger voor trends. Als je het goed doet, gaat zo’n identiteit daarentegen jaren mee.
Nu de positionering van Kersten Hulpmiddelen al een sterke verankering heeft doorgemaakt, is de tijd rijp om een duurzame corporate identity neer te zetten.
Met de nieuwe, sterke positionering appelleert Kersten Hulpmiddelen aan de diepere behoefte van de doelgroep om op een menswaardige manier benaderd te worden. Dat moet dus ook terug te zien zijn. Het moet uniek zijn, menselijk en toegankelijk.
De oude corporate identity van Kersten Hulpmiddelen bevatte het logo met het klaverblad als leidende en herkenbare vorm. Het groen zit in het DNA van Kersten, al sinds 1987. Omdat herkenbare elementen uit een bestaande identiteit behouden moeten worden, blijft het klavertje. Wel wordt het aangepast zodat het de positionering uitdraagt.
Het nieuwe klavertje heeft een lijnvoering vanuit het ovaal uit het oude logo. Het is handgetekend, wat de menselijkheid van Kersten Hulpmiddelen benadrukt. De vriendelijkheid en dynamiek straalt ervan af.
Naast het klavertje is ook de beeldtaal onder handen genomen. Het klavertje is daarvoor als startpunt genomen. Zo is een foto- en videolijn opgezet met een menselijke en authentieke uitstraling en een passende illustratielijn. Die verduidelijkt de boodschap van Kersten Hulpmiddelen op een onderscheidende manier.
Ook het lettertype heeft een nieuw gezicht gekregen. Typografie is het fundament van leesbaarheid en herkenbaarheid. Zelfs letters geven namelijk een gevoel mee dat de positionering ondersteunt of ontkracht. Bij de keuze in typografie houden we altijd rekening met de functionele toepassingen op websites, in mails en in drukwerk.
De keuze in typografie komt ook terug in het logo. Samen met het frisse kleurenpalet geeft het totaalplaatje nu een gevoel van vriendelijkheid en menselijkheid. Precies wat de positionering van Kersten Hulpmiddelen beoogt.
Na het updaten van de nieuwe corporate identity van Kersten Hulpmiddelen is het tijd voor de volgende stap: het activeren van het merk in haar nieuwe jasje!
Daarbij nemen we alle huidige middelen onder de loep en zetten we ze in hun nieuwe outfit. Bestaande communicatie-uitingen worden allemaal in de nieuwe stijl ingericht. Social mediaberichten, briefpapier, visitekaartjes, (ansicht)kaartjes, vlaggen, e-mailhandtekeningen krijgen allemaal de nieuwe, uniforme smoel die Kersten Hulpmiddelen zo onderscheidend maakt. Stuk voor stuk ademt ieder middel de positionering uit. Het draait om mensen.
Naast het doorvoeren van de nieuwe corporate identity in de bestaande middelen, hebben we ook een korte film ontwikkeld en geproduceerd. Deze zet Kersten Hulpmiddelen op een korte, duidelijke manier in beeld en audio neer voor alle doelgroepen. Ook daarbij blijft de kern van het verhaal van Kersten Hulpmiddelen onveranderd. Want dat staat als een huis. Het is de unieke vertaalslag die maakt dat iedereen dat nu kan zien.
Een goede corporate identity is geen eenvoudige truc. Het is een doortastende manier om je merk sterk mee neer te zetten. Wil jij met jouw merk aan de slag? Bel Pim 06 – 55 82 24 28 of stuur hem een mail via pim@dimcoppen.nl
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.