Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Opdrachtgever
Kersten Hulpmiddelen
Branche
Hulpverlening
Merk bouwen

Positionering
Design
Corporate Identity

Kersten Hulpmiddelen

Een corporate identity die boekdelen spreekt

Bij Kersten Hulpmiddelen draait alles om mensen. De hulpmiddelen die Kersten Hulpmiddelen verzorgt en hun ongekende vakmanschap staan allemaal ten dienste van die mensen. Dat vraagt om een corporate identity die aansluit bij de positionering.

Wat is een goede corporate identity?

De corporate identity is de manier waarop je bedrijf zich presenteert. Dat kun je onderverdelen in drie onderdelen: gedrag, communicatie en symbolen. Dit is altijd gebaseerd op de positionering. De positionering van Kersten Hulpmiddelen lag er mede dankzij DimCoppen al. Nu hoefde alleen die vertaalslag nog gemaakt worden.

Kersten 160221 0177
“Een goede corporate identity is herkenbaar en onderscheidend. Het moet het innerlijk van het bedrijf naar buiten brengen. Het is de kapstok voor krachtige communicatie.”

Guy Borghouts, Creative & Strategy director, partner DimCoppen

Hoe lang gaat het mee?

Kersten Hulpmiddelen werd in 1987 opgericht door Ambrous Kersten. Sindsdien is de uitstraling al een paar keer onder de loep genomen. Dat is niet ongebruikelijk. De levensduur van een corporate identity hangt af van een aantal dingen. Zonder positionering als grondslag, is hij veel gevoeliger voor trends. Als je het goed doet, gaat zo’n identiteit daarentegen jaren mee.

Van abstract naar concreet

Nu de positionering van Kersten Hulpmiddelen al een sterke verankering heeft doorgemaakt, is de tijd rijp om een duurzame corporate identity neer te zetten.

Met de nieuwe, sterke positionering appelleert Kersten Hulpmiddelen aan de diepere behoefte van de doelgroep om op een menswaardige manier benaderd te worden. Dat moet dus ook terug te zien zijn. Het moet uniek zijn, menselijk en toegankelijk.






















01 Brochure Kersten vrijstaand

Van Kersten Hulpmiddelen naar hét Kersten Hulpmiddelen

De oude corporate identity van Kersten Hulpmiddelen bevatte het logo met het klaverblad als leidende en herkenbare vorm. Het groen zit in het DNA van Kersten, al sinds 1987. Omdat herkenbare elementen uit een bestaande identiteit behouden moeten worden, blijft het klavertje. Wel wordt het aangepast zodat het de positionering uitdraagt.

Het nieuwe klavertje heeft een lijnvoering vanuit het ovaal uit het oude logo. Het is handgetekend, wat de menselijkheid van Kersten Hulpmiddelen benadrukt. De vriendelijkheid en dynamiek straalt ervan af.

Kersten specialist logo
Kersten Logo rgb

De klaver als basis

Naast het klavertje is ook de beeldtaal onder handen genomen. Het klavertje is daarvoor als startpunt genomen. Zo is een foto- en videolijn opgezet met een menselijke en authentieke uitstraling en een passende illustratielijn. Die verduidelijkt de boodschap van Kersten Hulpmiddelen op een onderscheidende manier.

Ook het lettertype heeft een nieuw gezicht gekregen. Typografie is het fundament van leesbaarheid en herkenbaarheid. Zelfs letters geven namelijk een gevoel mee dat de positionering ondersteunt of ontkracht. Bij de keuze in typografie houden we altijd rekening met de functionele toepassingen op websites, in mails en in drukwerk.

De keuze in typografie komt ook terug in het logo. Samen met het frisse kleurenpalet geeft het totaalplaatje nu een gevoel van vriendelijkheid en menselijkheid. Precies wat de positionering van Kersten Hulpmiddelen beoogt.

Het merk activeren

Na het updaten van de nieuwe corporate identity van Kersten Hulpmiddelen is het tijd voor de volgende stap: het activeren van het merk in haar nieuwe jasje!

Daarbij nemen we alle huidige middelen onder de loep en zetten we ze in hun nieuwe outfit. Bestaande communicatie-uitingen worden allemaal in de nieuwe stijl ingericht. Social mediaberichten, briefpapier, visitekaartjes, (ansicht)kaartjes, vlaggen, e-mailhandtekeningen krijgen allemaal de nieuwe, uniforme smoel die Kersten Hulpmiddelen zo onderscheidend maakt. Stuk voor stuk ademt ieder middel de positionering uit. Het draait om mensen.

Group





01 Ansichtkaart vrijstaand

Activatie in film

Naast het doorvoeren van de nieuwe corporate identity in de bestaande middelen, hebben we ook een korte film ontwikkeld en geproduceerd. Deze zet Kersten Hulpmiddelen op een korte, duidelijke manier in beeld en audio neer voor alle doelgroepen. Ook daarbij blijft de kern van het verhaal van Kersten Hulpmiddelen onveranderd. Want dat staat als een huis. Het is de unieke vertaalslag die maakt dat iedereen dat nu kan zien.

PS

Een goede corporate identity is geen eenvoudige truc. Het is een doortastende manier om je merk sterk mee neer te zetten. Wil jij met jouw merk aan de slag? Bel Pim 06 – 55 82 24 28 of stuur hem een mail via pim@dimcoppen.nl

01 Visitekaartje