Wil jij jouw imago als werkgever verbeteren en goed personeel aantrekken? Of eerst meer weten over employer branding? Onze strateeg Pim van de Wiel vertelt je er graag persoonlijk meer over. Bel meteen via 088 007 280

Employer Branding

Jouw organisatie is het leukst voor potentiële medewerkers. Toch?

In de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het niet altijd even makkelijk om aan goed personeel te komen. Hoe zorg je er nu voor dat potentiële werknemers je organisatie verkiezen boven een andere partij? Dat is precies waar employer branding over gaat.

Wat is er nou zo bijzonder?

Employer branding is het krijgen van een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie als werkgever in de ogen van (potentiële) medewerkers. Employer branding is zorgen dat je bedrijf leuker wordt gevonden dan die van anderen. Wat maakt het bijzonder om voor je organisatie te werken? En op welke manier vertel je dat? Waar het ene bedrijf interessant wordt door een populair merk te zijn, zullen de meeste bedrijven andere interessante zaken van hun werkgeverschap moeten blootleggen.

Wat moet ik ermee?

Het doel an sich is niet employer branding. Talentvol en goed personeel is echter een van de fundamenten van je organisatie. Datzelfde personeel zorgt voor het realiseren van je doelen, wat je als organisatie weer interessanter maakt. Hier ontstaat een opwaartse spiraal. Zittende medewerkers die hun werk goed doen, verlopen minder snel. Je organisatie kan beter functioneren.

Je medewerkers worden trotser en, je raadt het al, je wordt interessanter als werkgever. Dit betekent eveneens dat employer branding geen tool is die je alleen inzet in tijden van arbeidskrapte. Het is iets wat je te allen tijde kunt gebruiken. Echt goed personeel is namelijk schaars en je kunt ze op alle momenten proberen binnen te hengelen.

Employer branding voor SIF

Gigant Sif produceert offshore funderingen voor windturbines en olie- en gasplatformen. Dat gaat ze zo voor de wind dat de vestiging in Roermond is uitgebreid met een locatie in de Rotterdamse haven. Groei betekent werk. Veel werk. Maar hoe komt het bedrijf aan de o zo welkome nieuwe mannen van staal, en hoe zorgen we voor een nog betere binding met de huidige werknemers? Dat was onze uitdaging bij DimCoppen. Sif stelt hoge eisen aan haar werknemers op het gebied van veiligheid, kwaliteit en flexibiliteit.

Wij ontwikkelden interne middelen, onder de campagnenaam ‘make it work at Sif’, en een aparte ‘Werken bij Sif’-site: een website die volledig is ingericht op het vinden van nieuwe werknemers die willen werken bij een bedrijf dat garant staat voor groei en ontwikkeling. ‘Werken bij Sif’ is op een hele persoonlijke manier ingericht. Werkzoekenden lezen verhalen en zien videoportretten van toekomstige collega’s en leren hen op een informele manier kennen. Door die connectie te maken, wordt de doelgroep dichter bij het bedrijf gebracht.

01 Sif 190047 banner Facebook 500x500px
De arbeidsmarkt verandert continu. Om als werkgever in the picture te blijven, moet je blijven communiceren met je medewerkers en potentiele medewerkers. Sif heeft afgelopen jaar veel aandacht besteed aan interne communicatie en employer branding door ontwikkeling van de campagne ‘Je maakt het bij Sif!’ die onder meer zichtbaar is op onze website werkenbijsif.com. We gebruiken echte verhalen van onze medewerkers om onze positie als goede werkgever te behouden en te versterken. Dat werkt.

Sanne Geurts, Manager marketing & communications - Sif Netherlands b.v.

Werkvloer op je beeldscherm

‘De verhalen zijn niet opgepoetst of gelikt’, vertelt Guy Borghouts (Creative Director, DimCoppen). ‘Die authentieke verhalen van even authentieke mensen zijn ongelofelijk aansprekend. De typische karaktereigenschappen van medewerkers van Sif, zoals doorzettingsvermogen en aanpakken, zie je terug in de verhalen. Als dat aanspreekt, en je hebt de gevraagde kwaliteiten, dan is de kans groot dat je bij Sif een lange carrière maakt.’

Lees hier meer over ‘Werken bij Sif’

Wil jij jouw imago als werkgever verbeteren en goed personeel aantrekken? Of eerst meer weten over employer branding? Onze strateeg Pim van de Wiel vertelt je er graag persoonlijk meer over.

Of laat hieronder je gegevens achter. Wij nemen graag contact met je op.