DimCoppen is nu IMMX
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.
Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
Guy Borghouts
In de rubriek Merkversterker aan het woord bespreken we wat 360 graden branding op de dagelijkse werkvloer betekent. Daarnaast laten we zien wat de betekenis van 360 graden branding voor onze klanten is. In gesprek met Guy Borghouts, Creative & Strategy Director en Partner bij DimCoppen.
Guy weet als Creative & Strategy Director waar hij het over heeft. Hij heeft bij ieder merk en ieder project een duidelijke visie, gebaseerd op kennis en ervaring. Maar hoe breng je zo'n visie over op anderen? En wat betekent dat concreet?
‘Met mijn werk help ik klanten door de visie van hun organisatie te vertalen naar woord, beeld of geluid’, vertelt Guy. ‘De belangrijkste vragen daarbij zijn: wat wil je als organisatie vertellen en aan wie? Ik help bij het inzichtelijk maken en op welke manier je dat het beste doet.’
'Ik vind de aansluiting bij de doelgroep en weet hoe je datgene wat je als organisatie wilt vertellen verwoordt in beeld, taal of zelfs geluid. Op die manier blijf je communicatief aansluiten bij de doelgroep.’
- Guy Borghouts, Creative and Strategy Director | Partner
Visie omzetten naar beeld, woord of geluid gaat gepaard met beslissingen die in uitvoering vaak niet direct gezien worden. ‘Bij het ontwikkelen van een nieuwe corporate identity vind ik typografie heel belangrijk. Dat terwijl de doelgroep het verschil tussen verschillende fonts niet direct ziet’, beaamt Guy. ‘En toch zijn het precies die dingen die op een onderhuids niveau werken. Die inspelen op het gevoel dat je bij een merk krijgt.’
Guy voegt daaraan toe: ‘Als je een jasje draagt, is er een groot verschil tussen een handgemaakt jasje van de couturier en een jasje van een modeketen. Inderdaad, op een afstandje lijkt het allebei een prima jasje, maar kom je dichterbij of draag je het jasje langer, dan zie je de verschillen. Bij het jasje van de couturier zit de snit goed en is de zoom perfect afgewerkt. Het jasje is spot on waar het andere jasje niet als gegoten zit. En daarbij, het ene jasje is tijdloos. Het andere is binnen een paar maanden, met wat geluk een paar seizoenen, uit de mode.’
Voor Guy blijft aansluiting het belangrijkste in zijn werk. ‘Enerzijds aansluiting met de klant, zodat hij of zij ervaart dat zijn propositie, zijn belofte, op een goede manier vertaald wordt. Anderzijds natuurlijk de aansluiting van de communicatie op de doelgroep’, legt Guy uit. De aansluiting die Guy bewerkstelligt, creëert inzicht en perspectief. Het is een belangrijk onderdeel van het bouwen van het merk zodat vervolgens het merk resultaatgericht en effectief geactiveerd kan worden.
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.