DimCoppen is nu IMMX
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.
Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
Smurfit Kappa Roermond Papier
Het verhaal van Smurfit Kappa Roermond Papier is niet standaard. Deze papierproducent heeft een eigen verhaal te vertellen. Een aanvulling op het verhaal van Smurfit Kappa Group - de wereldleider in op papier gebaseerde verpakkingen - waar Smurfit Kappa Roermond Papier onderdeel van is. Bij de Roermondse papierproducent begint 360 graden branding met een sterke positionering. In gesprek met Desirée Geraedts, communicatieadviseur bij Smurfit Kappa Roermond Papier.
De vraag waar Smurfit Kappa Roermond Papier bij DimCoppen kwam is: help ons een helder en duidelijker profiel te krijgen voor al onze verschillende stakeholders.
Smurfit Kappa Group heeft al een sterke positionering en zet met marketing, logischerwijs, vooral in op verpakkingen. Als papierproducent zag Roermond Papier de noodzaak om deze positionering nog specifieker te maken voor henzelf als bedrijf dat opereert in de regio.
'We willen een goede buur blijven voor onze omwonenden en een goed imago bij partners hebben in de regio. Daarnaast willen we duidelijkheid scheppen bij potentiële werknemers en bekend staan als aantrekkelijke werkgever. Stakeholders informeren we, maar we moeten er ook voor zorgen dat ze de juiste beleving bij ons bedrijf hebben. Dat ze weten waar we voor gaan en staan door een duidelijk verhaal. Volgens ons was daar een verscherping op de profilering voor nodig.'
Desirée was al begonnen met het beantwoorden van die vraag. Sterker nog: er lag een heleboel voorwerk klaar om mee aan de slag te gaan. 'Als communicatieadviseur is het fijn om te sparren met vakgenoten die ruime kennis en ervaring hebben met dit soort trajecten. Ik was op zoek naar een strategische partner die samen met mij de stap kon zetten om alles wat er lag kritisch te bekijken, de profilering aan te scherpen én deze vertalen naar een concrete boodschap en overkoepelend concept.'
Het positioneringstraject dat volgde was een intensieve samenwerking tussen Smurfit Kappa Roermond Papier en DimCoppen. 'Het resultaat van dat traject past heel goed bij wie we als Smurfit Kappa Roermond Papier zijn', vertelt Desirée. 'Het geeft met name intern richting en invulling aan ons doen. Het geeft houvast. Het strategische traject was ook een bevestiging dat datgene wat ik zelf al had opgesteld in de juiste richting was. Maar DimCoppen heeft het echt concreet en toegespitst gemaakt. Dat is heel fijn. Ook de creatieve vertaling van de positionering is dankzij DimCoppen erg sterk.'
Werken met DimCoppen bevalt erg goed voor Smurfit Kappa Roermond Papier. 'DimCoppen is zowel strategisch als praktisch erg sterk', vertelt Desirée. 'De samenwerking bevalt heel goed. DimCoppen heeft een maatwerktraject gemaakt met oog voor alles wat er al ligt. Bovendien ken ik de mensen met wie ik bij het bureau samenwerk en weten we wat we aan elkaar hebben. Die langdurige relatie die ik zocht, heb ik zeker gevonden. Regelmatig koppel ik met DimCoppen over volgende stappen of over de aanpak van dingen. En dat is heel erg prettig.'
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.