DimCoppen is nu IMMX
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.
Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
Stop met werken aan je winkel
Merkbeleving begint bij je mensen. Of wel: mensen maken je merk. Dat is een feit. Bekijk het maar eens zo: wie realiseert jouw bedrijfsdoelen? Wie maakt je visie waar? Wie heeft er contact met je klanten? Wie verpersoonlijken jouw merk? Yep, dat zijn je medewerkers.
In dit artikel lees je waarom dat zo is, wat je met die informatie kunt doen en hoe je dit in je voordeel kunt laten werken.
Uit uitgebreid onderzoek van Brandworkz en CIM, The Chartered Institute of Marketing, blijkt dat een groot deel van de organisaties niet gestructureerd zijn rond het waarmaken van hun merkbelofte en positionering. Sterker nog: maar 53% van de bedrijven is consistent in het intern en extern uitdragen van het merk. Dat is nog niet alles. Van alle ondervraagde marketeers gelooft maar 37% dat hun collega's weet hoe ze de positionering tot uiting moeten brengen in de dagelijkse praktijk.
Deliver what you promise.
Daar ligt meteen de crux. De positionering en je merkbelofte niet waarmaken breekt je zorgvuldige opgebouwde imago. Daar gaan al je inspanningen.
Met merkbeleving voor teams zetten we de unieke combinatie van internal branding met ervaringsleer.
Met internal branding maken medewerkers in hun gedrag waar wat je als merk belooft. Dit is iets anders dan interne communicatie. Hierbij is alleen sprake van kennisoverdracht, terwijl internal branding een two-way-street is.
In theorie kun je internal branding vanuit het externe merk naar binnen vertalen, maar in de praktijk blijkt dit niet duurzaam te zijn. Het is beter de positionering en de internal branding op te bouwen vanuit de interne organisatiecultuur. De identiteit en de kernwaarden van je merk worden dan al gedragen.
Voortdurend wordt hierbij de reflectie na de ervaring gezocht. Wat is er gebeurd? Wat is de betekenis hiervan? En wat betekent dit in mijn dagelijks handelen? Het resultaat is dat het bewustzijn van medewerkers groter wordt.
Misschien gaat deze waarheid jou voor het hoofd stoten:
Hoe medewerkers jouw merk uitdragen, is 100% jouw verantwoordelijkheid.
Welke ruimte, middelen en welke handvaten jij ze biedt, zijn een garantie op de uitkomst. Garbage in, is garage out. Gedrag heeft een bepaalde oorzaak. En een gevolg. En daartussen kun en moet jij het verschil maken. Daar heb je merkbeleving voor teams bij nodig.
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.