Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Branche
Industrie
Merk activeren

online marketing, campagnes, webdevelopment, contentmarketing

E-max

Duurzaam is bagger

Een nieuwe realiteit: aluminium is duurzaam. Circulair aluminium wel te verstaan. De ongeloofwaardigheid voor de aluminiumwereld: circulair aluminium heeft niet alleen dezelfde kwaliteit, maar is vaak zelfs beter dan klassiek geproduceerd aluminium! Hoe breng je dat aan de man in een markt waar gerecyclede materialen bekend staan als bagger?

Waar het vandaan komt

Dat is de uitdaging van het Belgische E-MAX die als pionier in de markt hoogwaardige, duurzame aluminiumprofielen produceert en verder ontwikkelt in samenwerking met de Universiteit van Brussel. Ze zijn daarmee uniek en als eerste in de markt in staat om aluminiumlegeringen voor de bouw met 90% recyclagecontent te produceren. Dat aluminium heeft minimaal dezelfde hoogwaardige mechanische en oppervlakte-eigenschappen als het milieuvervuilende klassiek aluminium. De naam van dit premium circulair aluminium: X-ECO.

Imac angled template E MAX

Zichtbaar en herkenbaar

Duidelijk toch? Nou… Daar dacht de bouwwereld anders over. Een nieuwe merkpositionering was hard nodig. Niet alleen voor het productmerk X-ECO maar ook voor de onderneming E-MAX.

Drieluik brochure basis i Stock 950748722 01



Dfdf


Sterke merken zijn herkenbaar en zichtbaar. Hun boodschap is makkelijk te onthouden. De nieuwe merkpositioneringen hebben wij vertaald naar twee kenmerkende, visuele identiteiten. Daar komt de kracht van communicatie echt naar boven. Het consequent doorvoeren in middelen is net zo belangrijk. Website, animatie en brochures stralen zo uniformiteit uit. Daarmee zeggen E-MAX en X-ECO in alle uitingen precies dat wat ze willen en moeten zeggen.

Groupjhv hj

Hoe presenteer je dat op een beurs?

Maak de onderdelen van je merk niet alleen zichtbaar, maar ook letterlijk tastbaar. E-MAX stond dit jaar met X-ECO op Polyclose: dé Europese vakbeurs voor raam-, deur-, zonwering-, gevel- en toegangstechniek. Voor E-MAX komt daar precies de juiste doelgroep. Onze uitdaging was een beursstand te ontwerpen die eruit sprong. Zo’n beursstand zien wij als activiteit die de perceptie bepaalt van je merk.

Een van de onderdelen van de stand van E-MAX was het letterlijk tastbaar maken van X-ECO. Bezoekers van de beurs voelen zo het verschil tussen klassiek aluminium en premium circulair aluminium. Spoiler: ze voelen geen enkel verschil. Dat maakt de boodschap van het merk duidelijk.

Pas als alle onderdelen in de beursstand hetzelfde beeld oproepen als bedoelt, is er écht sprake van een succesformule. En dat is bij E-MAX helemaal geslaagd.

Zichtbaar en herkenbaar

Ben jij er ook klaar voor om je merk zichtbaar te maken? Een kickstart-gesprek is maar een belletje of appje met Loek of Pim van je verwijderd.