DimCoppen is nu IMMX
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.
Hoe komt een klant met je merk in aanraking? En welke contactmomenten zorgen ervoor dat hij of zij een klant wordt én blijft? Die waardevolle informatie ontdek je in de klantreis, ofwel de customer journey.
De customer journey laat zo gedetailleerd mogelijk de reis zien die je klant aflegt langs alle contactmomenten en alle mogelijke kanalen, vanaf het moment dat hij of zij een vraag heeft (zoals ‘ik heb binnenkort een nieuwe telefoon nodig’) tot en met het moment dat het product of de dienst wordt afgenomen.
De volledige klantreis houdt daar niet op. Jouw klant kan daarna nog steeds wat betekenen voor je onderneming. Laat hij je onderneming in de toekomst links liggen of wordt hij een ambassadeur? Een tevreden klant is zeker fijn. Maar als die klant jou daarna aanbeveelt in zijn netwerk, dan is dat nog fijner.
Het vastleggen en up-to-date houden van de customer journey is geen doel op zich. Het is een manier om de beste klantervaring te realiseren. Vanzelfsprekend geeft de customer journey een kijkje in het perspectief van de klant.
Dat verschilt vaak enorm van het perspectief van de onderneming. In de praktijk is het voor ondernemingen zelf vaak heel moeilijk om als klant naar hun eigen processen te (blijven) kijken. Door te kijken naar hoe een klant de contactmomenten ervaart en hoe de klant in aanraking met de onderneming komt, ontdek je ook hoe je jouw onderneming kunt verbeteren.
Om een customer journey succesvol te laten zijn, heb je drie basiselementen nodig:
Een sterke visie ondersteunt je bij het verbeteren van de klantreis. Zo zorg je ervoor dat het door de hele organisatie gedragen wordt en dat je niet met losse flodders schiet. Door de customer journey in combinatie met marketing automation in te zetten, worden je potentiële klanten nog meer gebonden aan je organisatie.
Door marketing automation wordt de klantreis nauwkeurig gemeten en gebruikt om op het juiste moment via het juiste kanaal gerichte content te delen. Zo ben je veel meer met (potentiële) klanten in dialoog. De relatie wordt dieper. In zijn geheel verbeteren de ervaringen, en daardoor de conversies, enorm.
Niemand zit te wachten op een opdringerige, schreeuwerige verkoper. Of een verkoper in het algemeen. Iedereen wacht op iemand die zijn probleem oplost of een bijdrage levert aan het realiseren van doelstellingen. Een Customer journey ondersteunt je daarbij, zodat je altijd oprecht overkomt.
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.