‘Wij zijn een weg ingeslagen waarin wij de toon zetten in de markt.’

Beijko van Melick, DGA Kalfire Fireplaces

Kalfire stond aan de vooravond van de introductie van een innovatief product, de Natural Spark Generator, oftewel een innovatie waarmee u kunt genieten van echte vuurvonkjes in uw gashaard. Daarnaast wil Kalfire de komende jaren sterk groeien in omzet en rendement. Daarvoor is een sterk merkimago en hoge merkbekendheid noodzakelijk.

Branche
Interieurbouw
Middelen
Documentatie
Huisstijl
Showroom
Verkoopacties
Video's
Website
Kalfire case DimCoppen

De toonzetter

Kalfire is een dynamische onderneming onder leiding van Beijko van Melick. De organisatie, het dealernetwerk en het assortiment zijn de laatste jaren sterk veranderd. Op het moment dat DimCoppen in contact kwam met Kalfire stond het bedrijf aan de vooravond van de marktintroductie van de Natural Spark Generator (NSG). Een eigen innovatie waarmee Kalfire zich onderscheidt op de markt van gashaarden. Naast gashaarden levert Kalfire ook houthaarden. Het complete assortiment is van topniveau. In deze case nemen we u mee naar het resultaat van de samenwerking: een consistente 360º branding.

Kalfire Case

Het herpositioneringstraject zijn we gestart met sessies waaraan mensen uit alle geledingen van het bedrijf deelnamen. We zijn aan de hand van een vragen, opdrachten en observaties op zoek gegaan naar het onderscheidende van Kalfire. Developing the brand. In deze sessies bespraken we de kracht en kansen van het bedrijf, we analyseerden concurrenten en we bekeken insight van klanten. Dat waren niet alleen opmerkingen van mensen intern maar we hebben klanten ook rechtstreeks gesproken. Zoals altijd zaten hier opmerkelijke eye openers tussen. De input van de sessies werd door de marketing- en communicatiespecialisten van DimCoppen nauwkeurig verwerkt tot een kernachtig advies en uitgangspunt.

De onderscheidende kwaliteiten van Kalfire zijn:

  • De continue vernieuwingsdrang. Veranderen is voor Kalfire een kans tot verbetering. Veranderen wordt niet gezien als bedreiging.
  • De drive om de beste te zijn. Kalfire gaat bij alles tot het uiterste en doet geen concessies.

De combinatie van deze kwaliteiten stelt Kalfire in staat om voorop te lopen in de markt van gas- en houthaarden. Kalfire zet de toon en dat is tot positionering gekozen en vastgelegd in dit positioneringsstatement.

Case