Heb jij het gevoel dat jouw organisatie een steuntje in de rug kan gebruiken bij de (her)positionering? Ben jij bereid om je organisatie daarvoor aan ons bloot te stellen?

Dan kunnen wij jou helpen! Pim heeft graag een inspirerend kickstart gesprek met je. Bel of app hem op 06 – 55 82 24 28.

Opdrachtgever
Kalfire
Branche
Interieurbouw
Merk bouwen

Positionering
Corporate identity
Documentatie
Showroom
Verkoopacties
Video's
Website

Kalfire

Toonzetter in de markt

Deae3047950dde459760de5ba9be7c1660b10ac0

Kalfire stond aan de vooravond van de introductie van een innovatief product: de Natural Spark Generator. De innovatie op het gebied van gashaarden waarmee je geniet van echte vuurvonkjes in je gashaard. Daarnaast wil Kalfire de komende jaren sterk groeien in omzet en in rendement. Om dat te bereiken zijn een sterk merkimago en een hoge merkbekendheid van essentieel belang.

Wie ben je eigenlijk?

De consistente 360° branding van Kalfire begon bij de ontwikkeling van een onderscheidende merkpositionering. We zijn daarbij op zoek gegaan naar de unieke en onderscheidende krachten van het bedrijf. Aan de hand van vragen en opdrachten bij bedrijfssessies en onderzoeken en observaties hebben we die kennis ontrafeld. Daarbij is het van belang dat we niet alleen intern kennis en informatie vergaren, maar ook bij derde partijen zoals leveranciers en klanten. Vaak komen juist hier de eye-openers uit naar voren. Al deze input verwerken we nauwkeurig tot een kernachtig advies en uitgangspunt.

De toonzetter

Zo ontdekten we bij Kalfire dat het bedrijf een continue vernieuwingsdrang heeft. Veranderen is voor Kalfire een kans tot verbetering. Het wordt dus niet gezien als een bedreiging. Daarnaast heeft Kalfire heel sterk de drang om de allerbeste te zijn. Daarbij gaat ze bij alles tot het uiterste doel en doet ze geen enkele concessie. De combinatie van deze kwaliteiten stelt Kalfire in staat om koploper te zijn in de markt van gas- en houthaarden. Kalfire is de toonzetter. Dat is dan ook de geadviseerde positionering die vast is gelegd in het uitgebreide positioneringsstatement van waarop het bedrijf zelfs beleidskeuzes kan baseren.

Group 2
Kalfire ad

Activeren van de toonzetter

Met enkel de merkpositionering ben je er nog niet. Door een krachtige activatie van die unieke positionering in de markt wordt het lopend vuurtje in beweging gebracht. Tijd om het merk te verkopen! Niemand is zo vooruitstrevend als Kalfire. Dat moet duidelijk zijn.

De basis van de Kalfire-producten, dienstverlening en mentaliteit is stevig vergrendeld in vijf hoekstenen: individualiteit, beleving, gemak, vakmanschap en duurzaamheid. Al deze zaken vallen onder de paraplu van de toonzetter en deze hoekstenen komen terug in ieder mogelijk contactmoment.

Elegantie en perfectie

De herpositionering resulteerde door deze mindshift in een compleet nieuwe huisstijl, een breed scala aan campagne-uitingen, brochures, advertenties en video en Virtual Reality (VR). En niet te vergeten: een heldere, aantrekkelijke website waarin de nieuwe toon op elegante wijze helemaal tot zijn rechtkomt. Is het project af? Dat niet. Werken met consistente 360° branding betekent dat we voortdurend blijven kijken naar mogelijkheden en kansen, dat we meten wat er beter kan zodat Kalfire haar klanten nog beter van dienst kan zijn.