Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Universiteit Maastricht

360° branding in de praktijk

Aan de vooravond van het nieuwe academisch jaar gaan we in gesprek met Caroline Roulaux van Universiteit Maastricht. Zij is Communicatieadviseur voor de Servicecentra, bij de afdeling Marketing & Communicatie.

De samenwerking

Uit de samenwerking met de Universiteit Maastricht is al veel moois gekomen. De langlopende ‘Go the Extra Mile’-campagne is daar natuurlijk een mooi voorbeeld van. Deze campagne geeft handen en voeten aan de visie van de universiteit om studenten een levensbrede ervaring te bieden, op zowel professioneel als persoonlijk vlak. De uitingen die daarbij horen zijn legio: postkaarten, posters, afbeeldingen voor het web en e-mails, beursstands, informatiemappen, spandoeken, narrowcasting… De lijst blijft doorgaan.

360° branding bij Maastricht University

‘Zelf heb ik twee projecten met DimCoppen gedaan’, vertelt Caroline. Beide projecten staan los van ‘Go The Extra Mile’ en kwamen vanuit een hele andere hoek: de HR-afdeling. Voor een 360°branding-bureau zijn dat natuurlijk geweldige opdrachten.

De visie op HR die vanaf 2017 door HR-directeur Antoon Vugts wordt doorgevoerd, is baanbrekend in de universitaire wereld. Een visie waarbij duurzame inzetbaarheid de belangrijkste drager is én die past bij de 360° branding van de Universiteit Maastricht. ‘We hebben aan de hand van die visie een volledig nieuwe opzet van het medewerkersbelevingsonderzoek ontwikkeld en een toolkit voor de vernieuwde jaargesprekken gemaakt. De implementatie daarvan vraagt tijd’, vult Caroline aan.

‘We hebben de vernieuwde jaargesprekken met alle communicatiemiddelen eromheen gerealiseerd en zijn er nu iets meer dan een jaar mee bezig. Omdat we geen top-down organisatie zijn en er bij de verschillende faculteiten vrijheid is om invulling te geven aan de centrale kernboodschap, was het vooral nodig om de hele lijnorganisatie te activeren. Daarin hebben we veel geïnvesteerd en al flinke stappen gezet, mede dankzij de ondersteuning van DimCoppen.’

“Op de ideeën en voorstellen van DimCoppen zouden we zelf nooit gekomen zijn” – Caroline Roulaux, Universiteit Maastricht

Je boodschap laten opvallen

‘Op operationeel niveau betekent dat dat DimCoppen oog heeft voor de huisstijl en UM-branding’, vertelt Caroline. De Universiteit Maastricht heeft namelijk een sterke positionering die al uitgedragen wordt. Hoe worden alle verschillende onderwerpen daarbinnen gecommuniceerd? Caroline: ‘Bij de jaargesprekken was er bijvoorbeeld ook veel beeld in de vorm van illustraties, passend binnen de huisstijl, die de campagne echt een eigen smoel geven. Dat valt op!’

“De creativiteit van DimCoppen heeft echt toegevoegde waarde voor ons.” – Caroline Roulaux, Universiteit Maastricht

De creatieve meerwaarde

‘Op de ideeën en voorstellen van DimCoppen zouden we zelf nooit gekomen zijn’, aldus Caroline. ‘Ze zijn verfrissend en de creativiteit van DimCoppen heeft echt toegevoegde waarde voor ons. Ook is de kwaliteit van het geleverde werk erg goed. Het is fijn dat je nergens achteraan hoeft te gaan en dat er geleverd wordt volgens afspraak. De flexibiliteit en het snelle handelen, maken het onder meer een heel prettige samenwerking.’

Een fijne samenwerking dus, van twee kanten!

Wil je meer lezen over wat we voor de Universiteit Maastricht hebben betekend? Lees dan hier de case-pagina. Meer weten over de universiteit zelf? Klik hier om naar de website van de Universiteit Maastricht te gaan.

Deel dit op: