DimCoppen is nu IMMX
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.
Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
De aandacht van je doelgroep pakken, is een must. Dat is online niet anders dan offline. Consequent content delen, interactie bevorderen, reageren op anderen: allemaal voorbeelden van hoe je dat kunt aanpakken. Er zijn ook mensen, (wannabe) influencers en ondernemingen die een andere tactiek gebruiken, bijvoorbeeld op Instagram. Willekeurig volgen ze mensen die een pagina volgen die gerelateerd is aan die van hen. Op verschillende businessblogs wordt dit zelfs aangeraden om te doen als je snel(!), nu(!), zonder te betalen(!) je volgersaantal wilt verdubbelen.
Toen ik voor een organisatie werkte die - net als ongeveer iedere organisatie - zijn online zichtbaarheid wilde vergroten, werd er geopperd om maar gewoon direct messages te sturen naar mensen met pak en beet de boodschap (copy paste bij iedereen): ‘Hé! Ken je bedrijf X al? Neem direct een kijkje op www.websitenaam.nl!’
Hoewel er best een deel van de mensen op zal reageren en je website of in ieder geval je social media profiel bekijkt, vraag ik me af welk effect je werkelijk intern bewerkstelligt bij mensen en of het past binnen de etiquette van het net.
In hoeverre zijn we werkelijk in gesprek of in verbinding met elkaar via social media? En wat is de waarde van een like? In de dagelijkse gang van zaken zie ik bij mezelf en bij anderen dat de manier van hoe we omgaan met social media een routine is geworden. Tijdens het tandenpoetsen, wc-bezoek of waar dan ook: social media gaat mee. Deze ontwikkelingen zetten me aan het denken, helemaal omdat ik ook aan de andere kant zit. Ik zie ook veel organisaties die het goed doen. Die echt de verbinding hebben met hun klanten die zich op hun beurt loyaal voelen ten opzichte van het merk of de organisatie.
Wat die organisaties anders doen dan anderen is zich heel goed te
verplaatsen in de klant. Ze bedenken of vragen zelfs wat hun klanten het
liefste willen en op welke manier dat gecommuniceerd wordt. Door het te
vragen, dragen ze tegelijkertijd bij aan de betrokkenheid van de klant
bij de organisatie. Binnen social media reageren ze op zo veel mogelijk,
niet alleen op vragen maar ook op gewone opmerkingen. Alles met als
doel met elkaar te praten.
Door hun menselijkheid te tonen, creëren ze
die ruimte ook voor hun volgers. Ze stellen de verbinding centraal en
houden het gesprek met hoor en wederhoor de hele tijd op gang. En dat is
hoe je als organisatie echt goed bezig bent en social media écht
sociaal is. I like.
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.