Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Opdrachtgever
Werkom
Branche
Semi-overheid
Merk activeren en merk bouwen

Positionering
Corporate identity

Werkom

Werkom werkt voor iedereen

Werkom 190424 poster s

De arbeidsmarkt verandert in een rap tempo. Overheid, wet en regelgeving veranderen snel. Maar dat niet alleen. Ook mensen, technologische en maatschappelijke ontwikkelingen veranderen de arbeidsmarkt continu. In 2018 besloten de gemeenten Zaanstad en Purmerend hun krachten te bundelen en één centraal leerwerkbedrijf op te richten onder de naam Werkom.

Verbinding maken en behouden

Werkom brengt mensen en organisaties bij elkaar om mensen met een overbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt weer aan het werk te krijgen en te houden. Werkom staat voor verbinding: van mens(ontwikkeling), werk(perspectief) en de arbeidsmarkt.

Maar hoe zet je een merk neer in een constant veranderende wereld? Hoe veranker je deze verandering in de organisatie? En hoe blijf je de verbinding tussen mens, werk en de arbeidsmarkt optimaal behouden?

Bepaal de toekomst

Je merk future proof maken doe je niet zomaar. Daarvoor moet je weten wie je bent, weten welke koers je wilt varen en hieraan actief blijven werken. Met onze unieke Brandmaster-methode hebben wij een onderscheidende merkpositionering voor Werkom ontwikkeld waarmee we samen met Werkom de koers hebben bepaald voor de toekomst.

Werkom 190424 rollup basis
Werkom ppt screen
Zowel tijdens de positioneringssessie met het management als de werknemers kwamen, weliswaar in andere woorden, dezelfde waardes naar boven.

Wieleke Clercx, copywriter

Werkom brandguide1
Werkom brandguide2
Werkom brandguide3
Werkom magazine cover

De merkessentie

Met Brandmaster onderzochten en analyseerden we de competenties van Werkom, behoeftes van de doelgroepen en de concurrentie. Het resultaat is de merkessentie:

Bij Werkom schakelen we tussen vraag en aanbod, kandidaten en opdrachtgevers. En vooral tussen mensen en mogelijkheden.

Op die manier dragen we op een waardevolle manier bij aan de zelfstandigheid van onze kandidaten, aan de eerlijke prijs voor geleverde arbeid en aan de maatschappij.

Zo bevorderen we duurzame groei. Groei van onze bijzondere kandidaten en groei van onze opdrachtgevers. En wij? Wij groeien mee door te schakelen.

Werkom magazine1

De merkessentie vertaalt zich ook in de visuele identiteit. Hoewel het uitgangspunt een re-styling was, heeft Werkom een volledig nieuwe corporate identity gekregen met herkenbare punten uit het verleden. De uitvoering hiervan gaat in samenspraak met Werkom zelf: ze hebben een eigen DTP-afdeling en printservice. Onder begeleiding van DimCoppen ontwikkelen de mensen van Werkom de huisstijl verder. De nieuwe visuele identiteit wordt toegepast in alle interne en externe uitingen van Werkom zodat er een eenduidige merkperceptie ontstaat.

Werkom magazine2
Een corporate identity kun je zien als een perfect maatkostuum. En in dit geval een maatkostuum dat samen met de drager gemaakt wordt.

Guy Borghouts, creative director