DimCoppen is nu IMMX
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.
Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
Positionering
Corporate identity
De arbeidsmarkt verandert in een rap tempo. Overheid, wet en regelgeving veranderen snel. Maar dat niet alleen. Ook mensen, technologische en maatschappelijke ontwikkelingen veranderen de arbeidsmarkt continu. In 2018 besloten de gemeenten Zaanstad en Purmerend hun krachten te bundelen en één centraal leerwerkbedrijf op te richten onder de naam Werkom.
Werkom brengt mensen en organisaties bij elkaar om mensen met een overbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt weer aan het werk te krijgen en te houden. Werkom staat voor verbinding: van mens(ontwikkeling), werk(perspectief) en de arbeidsmarkt.
Maar hoe zet je een merk neer in een constant veranderende wereld? Hoe veranker je deze verandering in de organisatie? En hoe blijf je de verbinding tussen mens, werk en de arbeidsmarkt optimaal behouden?
Je merk future proof maken doe je niet zomaar. Daarvoor moet je weten wie je bent, weten welke koers je wilt varen en hieraan actief blijven werken. Met onze unieke Brandmaster-methode hebben wij een onderscheidende merkpositionering voor Werkom ontwikkeld waarmee we samen met Werkom de koers hebben bepaald voor de toekomst.
Zowel tijdens de positioneringssessie met het management als de werknemers kwamen, weliswaar in andere woorden, dezelfde waardes naar boven.
Wieleke Clercx, copywriter
Met Brandmaster onderzochten en analyseerden we de competenties van Werkom, behoeftes van de doelgroepen en de concurrentie. Het resultaat is de merkessentie:
Bij Werkom schakelen we tussen vraag en aanbod, kandidaten en opdrachtgevers. En vooral tussen mensen en mogelijkheden.
Op die manier dragen we op een waardevolle manier bij aan de zelfstandigheid van onze kandidaten, aan de eerlijke prijs voor geleverde arbeid en aan de maatschappij.
Zo bevorderen we duurzame groei. Groei van onze bijzondere kandidaten en groei van onze opdrachtgevers. En wij? Wij groeien mee door te schakelen.
De merkessentie vertaalt zich ook in de visuele identiteit. Hoewel het uitgangspunt een re-styling was, heeft Werkom een volledig nieuwe corporate identity gekregen met herkenbare punten uit het verleden. De uitvoering hiervan gaat in samenspraak met Werkom zelf: ze hebben een eigen DTP-afdeling en printservice. Onder begeleiding van DimCoppen ontwikkelen de mensen van Werkom de huisstijl verder. De nieuwe visuele identiteit wordt toegepast in alle interne en externe uitingen van Werkom zodat er een eenduidige merkperceptie ontstaat.
Een corporate identity kun je zien als een perfect maatkostuum. En in dit geval een maatkostuum dat samen met de drager gemaakt wordt.
Guy Borghouts, creative director
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.