Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Frans Naus

Art Director - 'Packaging Paternoster'

Naar eigen zeggen is Frans een vrij saai mens, maar zijn directe omgeving spreekt dat tegen. En ook uit zijn creatief werk blijkt gelukkig het tegendeel. Stap een supermarkt binnen en de je hebt kans dat je een verpakkingsdesign van Frans tegenkomt. Van geconserveerde champignons tot tofu-blokjes: hij weet hoe je ze aan de man brengt.

Frans begon in het vak in de tijd dat de asbakken nog op tafel stonden en ontwerpen nog gewoon door letterlijk knippen en plakken gebeurde. Voor de millennials onder ons: dat is dus zónder computer. Begrijpelijk dus dat Frans een gigantische bak aan ervaring heeft opgedaan. Met de standaardisering van het gebruik van computers en de daarbij horende vrij toegankelijke tools waarmee iedereen wat af kan designen, ziet Frans de noodzaak van onderscheidende en kwalitatief eersterangs ontwerpen.

Voor Frans zijn het de verschillende vragen vanuit personen, overheden en bedrijven uit allerhande industrieën die het vak zo leuk maken. Als art director staat Frans midden in de maatschappij en weet hij inmiddels heel veel over heel veel onderwerpen. Dat is het mooie van de toegepaste kunsten. Overigens kan hij verder niks met die kennis behalve designen. Zo weet hij precies hoe een aanhanger in elkaar zit, hoe ieder onderdeel er van alle kanten uit ziet en welke mogelijke accessoires op welk type aanhangwagen past. Het ding in elkaar zetten kan hij echter niet.

Collega’s maken Frans blij als ze af en toe koffie voor hem halen. Frans is zelf een ontzettend goeie collega omdat hij af en toe koffie voor zijn collega’s haalt.

Frans werkte onder andere mee aan projecten voor
Saris Sofine
Contact met Frans?
Frans Naus