Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Opdrachtgever
Bouwend Nederland
Branche
Bouw en infrastructuur
Merk activeren

Website
Online marketing
Video content
Content marketing

Bouwend Nederland

Goed op weg voor WOT en Bouwend Nederland

Online goed op weg. Dat begint offline. Na een diversiteit aan opdrachten voor de verschillende partijen van Bouwend Nederland was het tijd om een volgende stap samen te zetten.







De brug tussen partijen

Als adviseur en sparringpartner van verschillende partijen van Bouwend Nederland, hebben we bij DimCoppen de verbinding tussen al die partijen gelegd. Niet voor niets. Als externe partij hadden we inzicht in de overeenkomstige doelen en werkwijzen van de verschillende organisaties. Door los van elkaar aan diezelfde doelen te werken, ontstond onnodige concurrentie. Ons advies was duidelijk: werk met elkaar samen. Zo ontstond Wegdek Onderhouds Technieken (WOT): een goed functionerend en effectief samenwerkingsverband dat middelen op efficiënte en doelmatige manier verzilverd.

Zonder poespas

Voor WOT hebben we niet alleen bijgedragen aan de concretisering van het gedachtegoed, maar hebben we ook de WOT-website neergezet en de bijbehorende online marketing. Naamvoering, positionering en concept zijn van onze hand.

Wot kaartjes
Het product dat WOT verkoopt is simpel en zonder poespas. Het is bovendien een product dat bestaat door redelijk oude kennis. Die eenvoud van het product moest ook terugkomen in het concept, in de stijl en in de campagne. Het you see what you get-principe blijft daardoor hoog en dat is voor WOT heel belangrijk

Guy Borghouts, Creative & Strategy Director

Online marketing inzetten

Voor WOT zetten we veel in op online marketing. Voor het tweeledige doel van WOT zijn we op zoek gegaan naar de meest effectieve middelen. Vooralsnog zijn dat nieuwsbrieven, LinkedIn-berichten en online advertenties. Doordat de onlinestrategie meetbaar is, draaien we gaandeweg aan de knoppen om maximaal resultaat te blijven halen.
Lees hier meer over online marketing.






Mobiel

WOT in animatie verduidelijkt

Om op een toegankelijke manier duidelijk te maken wie WOT is en wat ze doen, hebben we bovendien een animatie bedacht en gerealiseerd. Deze is prijsbewust en aansprekend geproduceerd. De animatiestijl sluit volledig aan bij de corporate identity van WOT. Animatie leent zicht uitstekend als middel voor dit soort doeleinden. Het grote voordeel daarbij is dat het makkelijk op sociale media gedeeld kan worden.




Bij de illustraties van WOT zat de uitdaging in het vangen van de essentie in een paar lijnen. Juist daarom werken ze goed en zijn ze to the point. Die eenvoudige vormgeving zorgt voor een speelveld van lijnen in de animatie, maar ze werken net zo goed voor iconen of infographics. Simplicity is key.

Iris van Roij, Designer

Lees hier meer over videocontent.
01 Mockup A4 Brochure 1

Samen sterker

Door de juiste middelen in te zetten bij het tweeledige doel van WOT, worden middelen effectief ingezet en is ieder contactmoment raak. En het mooi is, door de krachten te bundelen, wordt het effect versterkt.

Start hier, start vandaag

Het begint offline. Laten we samen in gesprek te gaan.

Bel onze collega Pim via 06 – 55 82 24 28 of stuur hem een mail via pim@dimcoppen.nl.