Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Branche
Verpakkingsindustrie
Merk bouwen

positioneren, arbeidsmarktcommunicatie, design, storytelling, corporate identity

Smurfit Kappa

De moed om impact te maken

Zeg je Smurfit Kappa, dan zeg je verpakkingen. Zeg je Smurfit Kappa Roermond Papier, dan zeg je van oud papier nieuw papier maken. Maar de echte drijvende krachten achter Smurfit Kappa Roermond Papier zijn innovatie, durf en moed.

05 SKRP 200352 Publiekjaarverslag HR 1 Copy

Waarom gewoon ondernemen niet werkt

Als dochterbedrijf van zo’n goed geoliede machine als Smurfit Kappa Group sta je voor unieke uitdagingen. Er is geen sprake van directe concurrentie in verkoop. Er is ook geen sprake van onzekerheid over klanten en hun koopgedrag.

Wel is er sprake van de subtiele balans tussen de schijnbare tegenpolen van innovatie en consistentie. Er is sprake van durf en van moed. En er is de noodzaak om zowel onderscheidend als aansluitend te zijn binnen het moederbedrijf én binnen de eigen regio. Hoe maakt Smurfit Kappa Roermond Papier dat mogelijk?

Maak makkelijk de juiste keuzes

Een positie die betekenis geeft aan het handelen, die hen waar nodig anders maakt dan anderen én die samen waargemaakt kan worden, is voor Smurfit Kappa Roermond Papier van onmisbaar belang. De unieke merkpositionering geeft dat richtsnoer. Het is de leidraad voor het maken van keuzes en de basis voor een consistent, gewenst imago.

Voor Smurfit Kappa Roermond Papier kwam die wetenschap niet uit de lucht vallen. Er lag al ontzettend veel onderbouwde data. Dit hebben we uitgebreid onderzocht. Positioneren begint daarnaast met luisteren. Door in intensieve sessies vragen te stellen, tussen de regels te luisteren, opdrachten te doen en deelnemers aan het denken te zetten, zijn we in staat te achterhalen wat werkelijk het DNA van de organisatie is.

06 SKRP 200046 advertentie 210x145 HR

Het unieke DNA van Smurft Kappa Roermond Papier

Smurfit Kappa Roermond Papier loopt als geen ander voorop. In de markt én binnen Smurfit Kappa Group. Ze zijn daartoe in staat omdat ze daadwerkelijk betekenis geven aan relevante thema’s voor hun doelgroepen en hun partners. Samen innoveren, samen verduurzamen, samen veilig werken en wonen. Smurfit Kappa Roermond Papier is relevant en van betekenis. Zo zetten ze iedere keer opnieuw het optimale resultaat neer.

Roermond
We willen een verhaal vertellen in het verlengde van de positionering Smurfit Kappa Group dat past bij ons als papierproducent. We staan als bedrijf al tachtig jaar midden in de samenleving.

Desirée Geraedts, communicatieadviseur Smurfit Kappa Roermond Papier

Lees hier het hele interview met Desirée Geraedts

Jhkb

Laat je reputatie voor je werken

Concurrentie kent Smurfit Kappa zeker. Ook op de arbeidsmarkt. Goede werknemers zijn gewild. Goede arbeidsvoorwaarden, interessant en veilig werk en makkelijke bereikbaarheid moeten in de basis op orde zijn, maar het is de reputatie van je organisatie die ervoor zorgt dat mensen bij je bedrijf willen werken. Daar gaat Smurfit Kappa Roermond Papier mee aan de slag.

De unieke merkpositionering ligt ook als het gaat om het veroveren van de arbeidsmarkt aan de basis van al deze keuzes. Het opbouwen van een goede reputatie van binnen naar buiten begint namelijk met het zijn van een goede onderneming. Wie moet ik zijn om mijn doel te bereiken? Dat is de eerste vraag. De vraag die daaruit rolt is vervolgens: welke acties moet ik ondernemen die daarbij passen? Hoe vul ik die unieke positionering met de juiste waardes in?

Make impact

Als de unieke merkpositionering als een huis staat, is het de creatieve doorvertaling ofwel de concepting die meer handen en voeten geeft. Die creatieve vertaling laat in tekst en beeld zien wat de ideale communicatie is. Die vloeit voort uit het unieke DNA van Smurfit Kappa Roermond Papier. Deze communicatie sluit aan bij het moederbedrijf en is tegelijkertijd onderscheidend.

In de praktijk blijkt dat deze creatieve vertaling en het conceptualiseren van de merkpositionering van onmisbaar belang is om het vuurtje met ideeën voor de onderneming die verder van directe communicatie afstaan en meer over beleid gaan echt op te laten waaien. Dat is pas een cadeau aan je onderneming!























Wil jij je onderneming ook verbeteren?

Stuur eens een berichtje naar Pim via pim@dimcoppen.nl. Hij staat te trappelen om in gesprek te gaan met jou.