DimCoppen is nu IMMX
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.
Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?
positioneren, arbeidsmarktcommunicatie, design, storytelling, corporate identity
De moed om impact te maken
Zeg je Smurfit Kappa, dan zeg je verpakkingen. Zeg je Smurfit Kappa Roermond Papier, dan zeg je van oud papier nieuw papier maken. Maar de echte drijvende krachten achter Smurfit Kappa Roermond Papier zijn innovatie, durf en moed.
Als dochterbedrijf van zo’n goed geoliede machine als Smurfit Kappa Group sta je voor unieke uitdagingen. Er is geen sprake van directe concurrentie in verkoop. Er is ook geen sprake van onzekerheid over klanten en hun koopgedrag.
Wel is er sprake van de subtiele balans tussen de schijnbare tegenpolen van innovatie en consistentie. Er is sprake van durf en van moed. En er is de noodzaak om zowel onderscheidend als aansluitend te zijn binnen het moederbedrijf én binnen de eigen regio. Hoe maakt Smurfit Kappa Roermond Papier dat mogelijk?
Een positie die betekenis geeft aan het handelen, die hen waar nodig anders maakt dan anderen én die samen waargemaakt kan worden, is voor Smurfit Kappa Roermond Papier van onmisbaar belang. De unieke merkpositionering geeft dat richtsnoer. Het is de leidraad voor het maken van keuzes en de basis voor een consistent, gewenst imago.
Voor Smurfit Kappa Roermond Papier kwam die wetenschap niet uit de lucht vallen. Er lag al ontzettend veel onderbouwde data. Dit hebben we uitgebreid onderzocht. Positioneren begint daarnaast met luisteren. Door in intensieve sessies vragen te stellen, tussen de regels te luisteren, opdrachten te doen en deelnemers aan het denken te zetten, zijn we in staat te achterhalen wat werkelijk het DNA van de organisatie is.
Smurfit Kappa Roermond Papier loopt als geen ander voorop. In de markt én binnen Smurfit Kappa Group. Ze zijn daartoe in staat omdat ze daadwerkelijk betekenis geven aan relevante thema’s voor hun doelgroepen en hun partners. Samen innoveren, samen verduurzamen, samen veilig werken en wonen. Smurfit Kappa Roermond Papier is relevant en van betekenis. Zo zetten ze iedere keer opnieuw het optimale resultaat neer.
We willen een verhaal vertellen in het verlengde van de positionering Smurfit Kappa Group dat past bij ons als papierproducent. We staan als bedrijf al tachtig jaar midden in de samenleving.
Desirée Geraedts, communicatieadviseur Smurfit Kappa Roermond Papier
Concurrentie kent Smurfit Kappa zeker. Ook op de arbeidsmarkt. Goede werknemers zijn gewild. Goede arbeidsvoorwaarden, interessant en veilig werk en makkelijke bereikbaarheid moeten in de basis op orde zijn, maar het is de reputatie van je organisatie die ervoor zorgt dat mensen bij je bedrijf willen werken. Daar gaat Smurfit Kappa Roermond Papier mee aan de slag.
De unieke merkpositionering ligt ook als het gaat om het veroveren van de arbeidsmarkt aan de basis van al deze keuzes. Het opbouwen van een goede reputatie van binnen naar buiten begint namelijk met het zijn van een goede onderneming. Wie moet ik zijn om mijn doel te bereiken? Dat is de eerste vraag. De vraag die daaruit rolt is vervolgens: welke acties moet ik ondernemen die daarbij passen? Hoe vul ik die unieke positionering met de juiste waardes in?
Als de unieke merkpositionering als een huis staat, is het de creatieve doorvertaling ofwel de concepting die meer handen en voeten geeft. Die creatieve vertaling laat in tekst en beeld zien wat de ideale communicatie is. Die vloeit voort uit het unieke DNA van Smurfit Kappa Roermond Papier. Deze communicatie sluit aan bij het moederbedrijf en is tegelijkertijd onderscheidend.
In de praktijk blijkt dat deze creatieve vertaling en het conceptualiseren van de merkpositionering van onmisbaar belang is om het vuurtje met ideeën voor de onderneming die verder van directe communicatie afstaan en meer over beleid gaan echt op te laten waaien. Dat is pas een cadeau aan je onderneming!
Stuur eens een berichtje naar Pim via pim@dimcoppen.nl. Hij staat te trappelen om in gesprek te gaan met jou.
DimCoppen en 2-XL Marketing zijn al een tijdje samen onder de naam IMMX (spreek uit Immiks). Deze website is daarom niet meer te bezoeken. Als IMMX gaan we verder om jouw merk te laten groeien.