Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Merk bouwen

Positionering
Corporate identity
Documentaire
Showroom

MadScience

Being the one in het hoofd van je klant. Die voorkeurspositie wil je maar wat graag bemachtigen en doorgaans komt die niet zomaar aanwaaien. Werken aan je imago is dus een must. En dat doe je niet alleen door te verkopen, maar ook door te werken aan de loyaliteit van je medewerkers.

Werk ook intern aan je imago

Vertellen wie je bent, doe je 360 rond. Voor ons is dat een feit. We kijken dan ook altijd verder dan een website, een banner of een flyer. Alles wat je doet en zegt, zegt iets over jou en je merk. Hoe je met je medewerkers omgaat, is daar een belangrijk onderdeel van. Goede krachten wil je in huis halen en in huis houden. Je wilt dat medewerkers blij zijn met hun werkplek, dat ze hun ambities kunnen nastreven en dat er een goede balans is tussen werk en privé. De afgelopen maanden waren voor een groot deel van werkend Nederland wat dat laatste betreft een hindernisbaan an sich. Want hoe kun je geconcentreerd thuis werken terwijl je partner de hele dag moet videobellen en je kinderen thuis breuken moeten leren?

MadScience @Home

Dat zag een van onze klanten ook. Ze wilden iets doen voor hun omgeving en voor de omgeving van hun medewerkers. Zo kwamen we bij DimCoppen op het idee van MadScience @Home. Een manier om medewerkers thuis wat ontlasting en ontspanning te bieden. We zetten een reeks van online workshops op met korte films. Kinderen van medewerkers en hun ouders worden daarin uitgedaagd door gekke professoren om met allerhande huis-tuin-en-keuken middelen verbazende chemische proeven en experimenten te doen. Om de medewerkers en hun kinderen op het juiste moment op de hoogte te brengen van nieuwe uitdagingen hebben we een slimme marketing automation opgezet. De reacties op MadScience @home liegen er niet om: kinderen én hun ouders hebben het ongelofelijk leuk gevonden.

Laptop mail madsciencegespiegeld

Wanneer ga je de verbinding aan met je medewerkers?

Een mooie manier van de verbinding aangaan met je medewerkers. In dit geval in een tijd van crisis, maar crisis is geen voorwaarde om verbinding aan te gaan. Sterker nog: verbinding aangaan met je medewerkers is van belang in alle tijden. Het is een van de redenen dat je goede medewerkers binnenhaalt en houdt. De loyaliteit van je medewerkers is niet iets om onder stoelen en banken te schuiven. Het werkt door in de verbinding die je met je klanten hebt en wil hebben. En natuurlijk kan je je medewerkers verblijden met een bos bloemen of een cadeaubon, maar waarom zou je niet iets doen dat past bij je merk?

“De samenwerking met MadScience is ook ontzettend goed verlopen. Een concept als dit binnen zo’n korte tijd zo goed neerzetten vereist ontzettend veel daadkracht en een ijzeren wil. En dat voel je terug in het eindresultaat.”

Martijn in 't Panhuis
Client & Strategy director | partner