Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Opdrachtgever
Servatius
Merk activeren en merk bouwen

content marketing, online marketing, storytelling, design, concepting

Servatius

Samen doen,
samen zichtbaar

Zichtbaarheid. De meeste organisaties weten het wel: dat is belangrijk. Hoe ondersteunen we woningcorporatie Servatius uit Maastricht daarbij?

10

Niet zo leuk…

Het woningaanbod van Servatius is bedoeld voor mensen die aangewezen zijn op de sociale huur. Dat is een hele diverse doelgroep wanneer je kijkt naar bijvoorbeeld afkomst, gezondheid en opleiding. Als er belangrijke informatie verstrekt wordt, moet dat op een duidelijke, zo positief mogelijke manier gecommuniceerd worden. Dat is niet altijd even gemakkelijk. Bij Servatius zijn sommige boodschappen nu eenmaal niet leuk (zoals een huurachterstand) of makkelijk (hoe wordt nou bepaald hoeveel huurverhoging je krijgt). Feit blijft dat ze als Servatius gezien moeten worden en dat de boodschap begrepen moet worden.

















Macbook air Servatius schaduw

Zien en gezien worden

Servatius mag en moet dus gezien worden. We helpen Servatius daarom met een aantal zaken. Zo hebben we, als onderdeel van merk bouwen, invulling gegeven aan de corporate story. Deze helpt iedere medewerker het verhaal van Servatius en waar ze voor staan op een heldere, inspirerende manier neer te zetten. Deze corporate story is tegelijkertijd het uitgangspunt voor de uitingen intern en extern die bij merk activeren hoort.

Moeilijk makkelijk maken

Alle communicatie heeft invloed op wat mensen van je denken. Bij slecht-nieuws-berichten ligt er al gauw negativiteit op de loer. Het is dan ook belangrijk om in uitingen open en transparant te zijn op een manier die je doelgroep begrijpt. We hebben onder andere een interactieve animatie gemaakt om mensen op een makkelijker manier kennis te geven van de aanstaande huurverhoging. Voor deze animatie is een stijl gekozen die past bij Servatius en die past bij de doelgroep. Vloeiende bewegingen en beelden die in elkaar over gaan, leggen de verbanden tussen de losse feiten. Storytelling maakt het onbegrijpelijke veel begrijpelijker.

“Thuis is de basis om mee te kunnen doen. Dat zegt Servatius en dat is ook het vertrekpunt van deze animatie. We hebben gekozen voor herkenbare kleuren. In beeld zie je bewegende vlakken gecombineerd met hedendaagse verfijndheid in de details. Ook wat betreft karakters, situaties en soorten woningen die in beeld worden gebracht denk je meteen aan thuis”, vertelt Iris van Roij, illustrator en designer.

Online en offline

Een goed palet van communicatie is een combinatie van online en offline. Naast de animatie ondersteunen we Servatius met de creatie van het Bewonersblad. Een drukwerk magazine waarmee Servatius in contact staat met haar bewoners en in staat is meer naamsbekendheid te krijgen. Hiervoor schrijven we sinds de laatste edities de content in levendige interviews en artikelen. Andere offline uitingen van Servatius zie je op straat, bijvoorbeeld de bouwborden die Servatius plaatst bij woningen die ze (ver)bouwen en bij hun eigen kantoor. Online brengen we de content die er leeft – en er leeft veel bij Servatius – onder de aandacht. Zo gaat er op social media bijvoorbeeld veel aandacht naar het bijzondere werk dat de vrijwilligers allemaal doen. Dat doen we aan de hand van een goed doordachte content-kalender.

Group
People

Zichtbaar

Zichtbaar zijn op de juiste, authentieke manier voor de juiste mensen kan best een uitdaging zijn. Het is spannend en het is eng. En tegelijk is het datgene wat ervoor zorgt dat je naamsbekendheid als organisatie vergroot wordt.

Genoeg gegluurd. Tijd om zelf in de spotlights te staan!