Op zoek naar een sparringpartner voor marketing en communicatie? Of wil je de positionering goed onder de loep nemen?

Laat ons weten hoe wij jou mogen helpen!

Opdrachtgever
Team-Focus
Branche
Training en opleidingen
Merk activeren

Website

Corporate Identity

Documentatie

Team-Focus

Team-Focus
Jouw laatste training ooit

Blijvend groeien? Dat wil iedereen wel. Wist je dat het ook kan met je website? Team-Focus zette de stap, geheel in hun eigen stijl, naar blijvende online groei met een nieuwe website en visuele identiteit.

Mag het wat makkelijker?

Gebruiksvriendelijk, duidelijk, concurrerend en onderscheidend. Dat zijn de kernwoorden waarmee de nieuwe website van Team-Focus van start is gegaan.

‘De oude website van Team-Focus kon de bedrijfsambities niet meer verwezenlijken’, vertelt Martijn in 't Panhuis, client & strategy director bij DimCoppen. Maar dat was niet het enige argument om de boel om te gooien.

Martijn vervolgt: ‘Er kon veel meer uit de website gehaald worden. Niet alleen meer conversies en verbeterde zichtbaarheid, maar het moet ook weerspiegelen wie Team-Focus is. Dat betekent dat we op de nieuwe website de onderscheidende positie van Team-Focus etaleren en laten voelen. Daarnaast sluit de website echt aan bij de doelgroep en bij wie Team-Focus is en wil zijn. Die doelgroep bedienen we beter met de nieuwe website in de breedste zin van het woord. Door zowel de techniek als de zachte kant van de website te optimaliseren.’

Foto Dennis
"De nieuwe visuals versterken onze identiteit alleen maar meer. Ze zijn gedurfd en zetten je aan het denken. Het gevoel dat je online bij ons krijgt, sluit nu ook aan bij wat er hier echt gebeurt."

Dennis Leufkens, directeur Team-Focus

Van kern tot middel

Een website is persoonlijk, resultaatgericht en passend bij de ambities voor de toekomst. Bij DimCoppen kijken we altijd van kern tot middel. Ook in dit geval hebben we dan ook eerst geanalyseerd wat er lag, en vooral ook onderzocht wie het bedrijf is en wat de ambities van de inspirerende ondernemers naar de toekomst zijn.

Hamvraag daarin was steeds: wat maakt Team-Focus als professioneel opleider en trainings- en coaching bureau anders dan hun concurrent? Wat is de unieke positionering van Team-Focus?

VISUAL KEUZE

Concept dat raakt

Het antwoord? Voor altijd anders begint met een keuze. Met de unieke positionering eenmaal scherp kon de vertaalslag naar een houdbaar en opvallend concept starten. Daarbij is het gedachtegoed van Team-Focus zelf volledig geïntegreerd in de totstandkoming van het concept. Het maken van keuzes en de mogelijkheid om te kiezen stonden voorop.

Jouw merk in het hoofd van je klanten? Lees hier alles over positioneren

‘Zoals Team-Focus keuzes blootlegt, zo zijn ook in het concept duidelijke keuzes gemaakt’, vertelt Guy Borghouts, Creative & Strategy Director bij DimCoppen. ‘Je ziet het duidelijk terug in een aantal zaken, zoals in het lijnenspel dat je door de mogelijkheden heen loodst. Ze dwingen met zachte hand tot kiezen.’

Je ervaring begint hier

Beduidend gewicht is gegeven aan de nieuwe visuals. ‘Met beeld laten we zien wat in woorden niet te vangen is’, vervolgt Guy. ‘Door de visuals ga je letterlijk op een andere manier kijken naar zaken. Dat is een voorbode van wat je straks gaat ervaren bij Team-Focus.’

Zo draagt beeld bij aan de aansluiting in perceptie tussen de online en offline aanwezigheid van Team-Focus. Daarmee is de customer journey qua gevoel meer in één lijn. Verwachtingen worden waargemaakt. Dat is essentieel voor de beleving en ervaring, omdat niemand op een manier verrast wil worden die niet past. Verrast word je bij Team-Focus sowieso, maar het mooie is: dat verwacht je ook.

Dfd

Webtekst voor mensen en Google

Onderdeel in de grootschalige aanpak voor de nieuwe website van Team-Focus is de nieuwe SEO-webtekst. Aan de basis van die webtekst ligt naast uitgebreid zoekwoorden- en concurrentieonderzoek en organisatieonderzoek in dit geval ook eigen ervaring. DimCoppen’s eigen copywriter en teamcoach Wieleke Clercx heeft namelijk zelf een opleiding gevolgd bij Team-Focus.

tekst

‘Het speelveld van onze klanten en hun doelgroepen onderzoeken we altijd’, vertelt Wieleke. ‘Bijzonder deze keer was dat ik de dienstverlening van onze klant zelf heb ondervonden. Dat heeft twee grote voordelen. Enerzijds kon ik het gevoel en de levens-veranderende ervaring die Team-Focus bij haar deelnemers teweeg brengt overbrengen op ons eigen team. Anderzijds kon ik dat gevoel terugbrengen in de teksten, zonder concessies te doen aan de vindbaarheid.’

Op basis van dit uitgebreide onderzoek zijn in de content scherpe keuzes gemaakt. Zo zijn er drastische wijzigingen teweeg gebracht in de structuur van de pagina’s op de website en de pagina-indelingen zelf, maar zijn ook de benamingen van de verschillende opleidingen en trajecten zorgvuldig onder de loep genomen. Zo sluit Team-Focus veel beter aan op de doelgroepen.

Group 7

Techniek die het waarmaakt

Vanzelfsprekend is de techniek helemaal van vandaag de dag. Aan de achterkant van de website – het beheersysteem voor Team-Focus zelf – is aandacht gelegd in eenvoud en gemak. Zo kan Team-Focus zich blijven focussen op het bewerkstelligen van bewustwording en het realiseren van blijvende verandering en groei. En dat terwijl hun website ervoor zorgt dat zij zelf online blijven groeien.





Dfdfd
Jhj

Ten slotte

Is jouw organisatie klaar voor blijvende groei? Neem eens contact op met Pim, onze New Business Manager via pim@dimcoppen.nl of 06 – 55 82 24 28.